Årets första smultron.

Det var precis vad vid åt i kväll (blev tyvärr inga bra bilder) när vi var en tur till Bungenäs med hundarna, backarna var bitvis röda, men som vanligt så kanske jag skall börja från början med utställningsresultaten sen i måndags.

Det började med att Stig-Helmer fick en 1:a men gick inte vidare i konkuransen. Sen var det Quintus tur att visa upp sig i öppenklassen och det var vår uppfödare som skulle ställa honom och han fick en tvåa för han tyckte det var lite läskigt med en annan i andra ändan av snöret.
Sen hjälpte jag henne att visa en öppenklass tik som heter Pinglan och hon fick en 1:a hon också men gick inte hon heller vidare även om domaren verjkade gilla henne.
Sist ut var Tanten och hon var som valigt bästa eller gammal är bäst för hon fick 1:a, HP och blev precis som på lördagen 2:a i konkuransen.
Uppfödaren hade även en uppfödargrupp där Tanten ingick och 3 andra hundar, hon fick 1:a och HP på gruppen samt kom 2:a i konkuransen och alla hundarna fick jätte bra kritik även Quintus.

Efter utställningen så bar det av mot Oskarshamn och båten. J han var helt slut efter de här dagarna, somnade på vägen hem flera gånger.

Hemma igen mitt i natten, blev det lite sömn innan jag for upp till jobbet och städade medan Janne hämtade C i Tingstäde hos kontaktfamiljen. När de sen kom hem igen så packade Janne ur husbilen alla grejer för den skall nu lastas inför midsommarhelgen på Fårö.

På kvällen så tog vi oss en tur till Oinareskogen och där var det en hel backe full med Blåeld
                            

Dagens övningar har varit attt förbereda inför A-lagsmatchen i kväll, ta emot varor inför Fotbollskolan nästa vecka och framför allt få igång bevattningen och det tog hela dagen, till sist fick jag ringa efter Janne så att han kunde komma och hjälpa mig att få ihop de där slangarna, de är stenhårda.

Men innan han kom upp till mig så var han och J till Visby för att handla medan C var hos moffa och kastade flundrenät. När J sen kom hem så klippte han gräset och C han åkte på att damsuga huset.

Nu snart är det tid att åka tillbaka till jobbet för att dra ut bevattningslangarna och starta bevattningen för gräsmattan börjar torka upp. Och man måste vattna på nätterna för annars blir det för stor avdunstning.

Ta vara på varandra där ute i verkligeheten, få se om jag kan få till någon blogg i morgon oxkså.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0