Dagar som flyger

Det är just precis vad det gör, dagarna bar flyger iväg och ingen vet vart de tar vägen. För att börja med gårdagen så var det som vanligt en del gräs att klippa och så förberedelse inför A-lagsmatchen som var i går kväll.

På morgon promenaden då det var fuktigt ute så hittade jag det här spindelnätet, att de bara kan bygga på det viset.
                                

De är ena riktiga byggmästare och jägare, spindeln var inte synlig men den satt säker och väntade i bra skydd.

På kvällen så var vi till Panget för att träna till Jönkping nästa vecka, det gäller att ligga i. Meningen var att C skulle träna lite med Tobbe inför juniorhanling i augusti, men han kom på att det var roligare att titta på när de andra körde cross.

Janne han började fixa husbilen under dagen, så att den skall vara så klar som möjligt i nästa vecka.

Idag så har det mest varit städning efter matchen igår och så har IP blivit luftad och så kollade jag att regntåget fungerade som det skulle, inte för att jag behöver börja vattna ännu men man måste ju veta att saker och ting är i ordning när det skall användas.

När jag kom hem så blev det en promenad med enbart Linus för han har bara koll på sina kompisar i flocken när vi tränar. Sen fick Tanten sig en borstning igen, hon har så väldigt mycket päls och tanken är att hon skall bada i helgen och då måste hon vara ordentligt genomgången för annars blir hon som en tovad hund.

J han blev såååååååååååå lycklig idag när han kom hem från skolan för då hade hans lämplighets intyg  till moped kortet änligen kommit. Men lite smolk i bägaren blev det ändå för han fick ingen körtid förrän i augusti, så nu hoppas han på att någon lämnar återbud så att han kan få en tidigare tid.

C han tog en ledig dag idag och var till Hyle och fiskade. Han fick några bra katt fiskar som katterna gillade.

I kväll så skall jag på ljusparty så Janne och J får gå kvällsrundan med hundarna för C han håller på att städa rummet och det behövs verkligen för annars vet han att jag städar på mitt sätt och det vill han inte veta av.

Ta nu vara på varandra där ute i verkligehten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0