För mycket!

Så är det nu, att det är för mycket av allting där för har det inte bloggats på ett antal dagar.
Det är mycket både på jobbet och hemma.
Men att börja från början så var jag på ljusparty förra torsdagen och det är alltid lika trevligt men frågan är alltid vad man skall handla. Det blev 2 förpackningar T-ljus med olika dofter, tanken är att det skall vara i husbilen och lukta gott.

I fredags så började det med en tidig promenad som vanligt och då hittade jag det här, är det någon där ute som kan gissa vad det är för något.

                            

Sen blev det jobbet i två omgångar för det kom super mycket vatten så det var som värsta snösmältningen. (hörde idag att det kommit ca 50 mm.)

                          

Det var antagligen min skuld efter som jag hade ut regntåget på torsdan och det var så i fjol att så fort jag startade det så började det regna, så det måste vara jag som satte igång det.

Hemma så var det storstädning av hela huset under både fredag och lördag. Ungarna de var vid kontakfamiljen i Tingstäde så de klarade sig undan, det var bara Janne som blev drabbad. Men det är klart att jag var på jobbet en stund i lördags också för jag hade ju tänkt klippa gräset på fredan på IP, men med allt det vattnet så var det bara att glömma.

På söndan så tog vi hundarna med oss till Fårö för att fota och gå en lång promenad på Norstra Aurar som är en jätte lång sandstrand vid Fåröfyr.

                                 

Inte lätt att få hela gänget att vilja som jag vill samtidigt. På em så hämtade vi sen hem J och C från Tingstäde.

Igår måndag så var det gräsklippning och städning för hela slanten på jobbet och Janne han har börjat lasta husbilen inför Jönköping. C han hade skolavlsutning för år 6 och sen var det fika vid Bungegården. J han förbarmade sig över hundarna och tog dem på en promenad på kvällen så att vi slapp det.

Då var vi framme vid dagens händelser och det är då samma här på jobbfronten, men idag så har det bara varit gräs och åter gräs. C han har klippt gräs här hemma och J han har haft sin skolavslutning idag. Efter det var han till moffa och bankade sönder några lastpallar som moffa skall ha till ved.

Janne och jag tog hundrna med oss till Oinare skogen i kväll så att de skulle få springa lite, och det var verkligen full rulle.

Det här var då en liten sammanfattning över vad som hänt här hos oss under 5 dagar. Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: Mita

Ser ut som stammar som legat i vatten under mkt lång tid och sedan legat på land och torkat så ådringen kommer fram på alla håll och kanter.

/Mita

2010-06-17 @ 08:10:00
URL: http://www.byssegardas.se
Postat av: Annki

Vilket fint kort på hela flocken.

Det du undrar över ser ut som en tatuering men jag gissar på något trä.

2010-06-17 @ 09:25:42
URL: http://pargas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0