Kan en gräsklippare krocka med en svala???

Det är det som jag funderar över.
För i morse när jag satt på flyget och klippte så for svalorna runt om kring mig och de är ena rackare på pressions flygning må jag säga för de flög precis framför klipparen och då pratar jag om så nära som 10 cm framför. Jag hade svalor runt hela mig under ca 30 minuter för sen var de nog mätta på alla småkryp som virvlade upp ur gräset under min framfart. Är det någon där ute som vet om det går att krocka en gräsklippare med en svala?

För som ni förstår så var det lika mycket gräs idag som igår att klippa, för även IP blev klippt och linjerat innan jag gick hem för dagen.

När jag kom hem så kom Janne och J ungefärs samtidigt, Janne han har varit privat chauför idag med, för han har skjutsat J till Hall där de hade mentors dag hemma hos en lärare. C han var i skolan som vanlig ochn det verkade ha gått lugnt av.

Efter en kort fika paus så åkte trimmbordet ut på utsidan och jag började borsta igenom hela gänget och det var verkligen ett stort behov av hundvård, men det är inget som de ser framemot eller gillar men vill man vara fin får man lida pin.

När vi sen fått i oss lite mat så drog C ner till fiskeklubben. De fiskar på hamnen varje tisdag kväll och de får mest flundror och en och annan ströming på mete.
Janne och jag drog ut till Oinareskogen med gänget, där träffade vi Wilda och hennes matte så det blev en del bus för alla hundar.

Nu skall jag snart ta mig en kopp the och en macka innnan duchen och lopplådan. Ta vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0