Midsommardagen på Fårö

Då har vi kommit till mitten på dagen av midsomamrdagen och just avklarat en långpromenad med hundarna på 2 timmar. Vi gick ner till Sudersand för att kolla in festfolket men det verkade rätt lugnt om man skall jämföra med fjolåret och hur det såg ut då. Jag kom ut hit i går på halva fm. efter att ha jobbat en stund. Resterade familjen åkte ut med 9o färjan så de var på plats en bra stund innan mig. Vårt midsommarfirande är som under flera år tidigare i goda, glada vänner lag med mycket mat och dryck,skratt och prat. Den enda som var lite obstinat var C, men det vet vi vad det beror på och det är att alla rutiner faller en sån här dag. Ungarna de tältar och janne och jag bor i husbilen. Och det är klart att jag han kolla in fullmånen under kvällen också för Janne och jag satt ute och tittade på den ändå till den försvann bakom molnen, är lite knäppt kanske men jag gillar månen. Det blev då inget bloggande i torsdags för jag jobbade först hela fm med att städa lokalerna medan J hjälpte mig att klippa flyget och jag linjerade. Men som tur var så han jag färdigt innan pumpslangen på maskinen sprack och det gjorde den mitt i vägen så där ligger det nu en stor färg blaffa, den försvinner efter ett tag får jag tro. Sen var det hem och städa av lite för ägaren till huset kom förbi och tittade till det, tog en fika och pratade lite, efter det var det tillbaka till jobbet igen för ett styrelsemöte och starta bevattningen på kvällen igen. Resten av dagen kommer jag att bara vara (kan ni tänka er det, jag bara vara)och hjälpa J att göra potatisgratäng till alla (ca 10 personer), för i kväll skall det grillas och ätas gratäng och det är mums det. Ta nu vara på varandra där ute i verklighetan och njut av midsommardagen för det skall jag göra. Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0