Nya friska tag.

Det är vad det är efter en midsommar helg som mest bara bestod i att vara i goda vänner lag, sova och bara ta det lugnt i största allmänhet och med massor av god mat så klart.

Vi kom tillbaka från  Fårö i går på fm och då var det till att packa ur husbilen och volvon alla grejer vi hade haft med oss. C han var inte speciellt hjälpsam för han hade struntat i medicinen och då blir inte tillvaron speciellt kul varken för honom eller oss.
Efter att allting var tömt så bar det av upp till jobbet för att tvätta matchkläder, klippa och linjera IP till dagens fotbollskola och det är klart att det blev vattnat 2 vänd också, det sista startade jag vid 22,15 i går kväll. Janne han hjälpte mig att koppla på ytterligare slang på regntåget under em för det räckte inte över hela planen då jag har tagit vatten från en annan vattenpost i år än i fjol.

Idag blev det som vanligt en tidig start, för jag skulle handla lite till fotbollskolans lunch innan vi skulle till stan med J och C. De hade först ett inplanerat möte på dietistmotagningen var och efter det skulle jag på ett möte om hur vi skall kunna hjälpa C frammåt. Få se hur det går för det kommer nog att bli flera instanser inblandadde i det hela innan vi kan få någon rätsida på det.

I kväll efter maten tog Janne och jag hundarna med oss ut till Oinareskogen för en promenad och det var välbehövligt att få kuta en del. På hemvägen passerade vi Hägurstadar där moffa har sin båt och där badade alla hundarna magarna, även Linus som aldrig sett så mycket vatten på en gång, han var riktigt modig.

Om en stund så skall jag få hjälp av Janne att dra ut bevattningen och starta upp den igen så att den får gå under natten (måsta vattna varje natt nu).

Det var en liten sammanfattning av våra två dagar sen senaste bloggen och ta nu vara på sommaren och varandra där ute i verkligehten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0