Första rallylydands södagen!

Idag blir det en spännande dag för idag så skall vi börja med rallylydnad på panget. Det är en ny hundsport i Sverige och jag kommer om en månad att gå en instruktörsutbildning i just det, fast jag gick ju en kurs i fjol somras för Lena Brav så helt ny på ämnet är jag inte. Det skall bli roligt att se hur många vi kommer att bli. Jag kommer nog att skriva lite till i kväll och kanse lägga upp en bild.

På em så är det valpar eller sånna som behäver lite lugnare tempo och mer lära sig umgås med andra hundar och lite små övningar. Och det är som vanlig att jag inte har en aning om vilka som kommer, fast C han skall gå i den gruppen med Stig-Helmer. Få se om han kan  lära sig något.

J han blir hemma i dag med för det är ju lika tråkigt idag med som igår med hundträningar för hans del.

Ta var på dagen!

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: Mita

Tillbringat flera timmar i Havdhems kalla ridhus och kollat in lydnadtävling, jisses vad sugen man blir så bort bort bort med snön så man kan få börja träna ute utan risk att halka omkring och fördärva ryggen en gång till.



/Mita

2010-03-07 @ 15:16:14
URL: http://www.byssegardas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0