Fortfarande lite nere!

Som jag skrev igår så var Lilla Freddan dålig och vi kom till slut i väg till veterinären och han blev inlagd. De kunde inte riktigt säga vad det kunde vara, men idag när jag pratade med dem så verkade det som om det är något med lever eller tarmar han har väldigt låga proteinvärden och det skulle hänga ihop med de organen. Han hade ännu idag diaree som de försöker få stopp på så att han kan komma hem medan vi väntar in provsvaren som var tvungna att gå till fastlandet.

Var iväg till jobbet tidigt idag eftersom jag inte viste om jag skulle hämta hem Freddan eller inte, men det blev en hel dag med så klart snöskottning för någon har öppnat snökanonen igen och inte vet jag varför. Det blev också lite städning och en hel del kontors jobb, fast det är ju skönt när det inte riktigt är ute väder.

Janne han har tvättat och städat (skönt med en sån snäll sambo som fixar det) och så klart så har han hållit isär ungarna, det är ju lov och C han är på ett sju dundrande humör det är antagligen något som hände i skolan i fredags eller på fotbollsplanen igår som ligger och pyr under ytan, bara att vänta tills det exploderar.

J han har skottat snö här hemma och han har också haft en kompis här ett par timmar.

Stig-Helmer han har nog kommit till himmelriket. när man kan ligga mitt ibland torkade ko öron som är så gott och bara sova.



När jag kom hem från jobbet så tog Janne och jag hundarna ut till Oinare skogen för det är ännu skottat där. Vi har en snäll bonde som skottar långt upp i skogen åt oss hundägare. Alla hundarna hade ett uppdämpt spring behov, även Tanten kutade på som bara den.

Kvällen för övrigt blir nog rätt lugn måste ringa Piia och informera henne om Freddys tillstånd och sen måste så klart det här gänget ut igen en sväng.

Ta vara på varandra och försök att stänga av snökanonen.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0