Förtfarande nuvig o dät.

Det är precis så det är, igår kväll funderade jag på om jag inte skulle ligga utomhus för då lättar eländet och inte är det mycket bättre i kväll efter det att jag varit ute hela dagen, men jag får ligga inomhus det blir för kallt annars.

För idag så har det varit rallylydnad på fm, jag och C började att bygga banan straxt före 9 så att den  kulle vara klar till deltagarna kom. Jag provkörde den med Tobbe och han har lite för brottom men annas är han super duktig. Och det är klart att alla deltagarna gjorde framsteg från föregående vecka, det var till och med så att vi trodde att en deltagare hade tränart på som bara den under veckan för det gick så jätte bra för honom och hans hund.

Vid 11 rycket så for Janne iväg till Tingstäde för att hämta J hos kontaktfamiljen Han brukar annars vara där fram mot 4 men idag hade det ett årsmöte under em så då fick han åka hem tidigar. J fick komma med till hundpanget som han inte gillar, men vi tyckte att det blev en massa mil alldeles i onödan om Janne skulle köra honom hem till Fårösund först.

Tur för mig att han kom för det är C som skall gå med Stig-Helmer i valpgruppen men han var som bortbllåst och inte svarade han i telefonen heller utan var hos en kompis som bor granne där, kan tänkas att det var roligar än att träna hund. Men J han gjorde det jätte bra trotts att han tycker det är "AS TRÅKIGT" som han uttrycker det.

Efter hundtäningarna så for vi hem och beställde Pizza från Kvännis, efter maten for Janne och jag ut till Oinare skogen så att gänget skulle få kuta en del, även om det inte blev så mycket kutande så var de skönt att bara lulla fram i sin egen takt utan att behöva tänka på att hundarna traslar in sig i koppel eller vänta på dem när de läster tidningen.

Nu så kommer det att bli duchen och sen lite slappande i soffan för jag vågar inte lägga mig i sängen och kolla TV för då slocknar jag, min kropp säger sova när den kommer i sängen och då är jag inte mycket till sällskap.

Det var allting för dagen så ta var på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0