Lördag kväll!

Inte mycket till lördagskvälls mys med en näsa som rinner konstant och rinner det inte så är det pott tätt så att det inte går att andas, brukar aldrig bli sån här men varför skall jag klara mig när alla andra får både det ena och det andra.

Trotts förkylningen så har vi varit på Hundpensionatet idag och haft först en tävlignslydnadsgrupp med fler deltagare än förra gången och man skulle kunna tro att hundarna legat av sig men jag tror snarare att det är hussar och mattar som legat av sig under vinter uppehållet, men kul är det i alla fall för de är så duktiga så.




Här har vi ett platsligg på drygt 3 minuter och vi har fått vår plan skottad av Tomas som jag skrev om förra lördagen och idag var det bara lite jockigt.

På em så kom det en allmänlydnas grupp även där var det flera deltagare än förra gången och här var det många olika raser och kunskapsnivåer, men en av deltagarnma har en hamiltonstövare och det är inte lätt, men matte käpade på under träningen, och till slut fick hon hunden att göra som hon ville och det var att sitta i jockan, duktigt tycker jag för alla hundar hade problem med att sitta, inte kul men lera i baken, det skulle inte jag hellre vilja om jag skall vara ärlig.



När vi sen kom hem blev det C:s favorit mat spagetti och mögelost sås och därefter en promenad med gänget.
Resten av kvällen blir nog att ta han om en snorig näsa så man är fit for fight i morgon igen.

Ta vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0