Sol ute sol i sinne!

Så kändes det ute idag när solen strålade ner och det droppade ordentligt från taken där det ännu låg snö kvar. PÅ flyget där vi har våra träningsplaner måtte jag till ca 20 cm snö kvar och de vill börja träna där i början på april, så måtte det töa av fort.

Får väll börja med gårdagen för då blev det ju inget bloggande eftersom vi hade Röda Korsets NPH-Nät här hemma. Det är alltid 2 måndagen i varje månad och det är föräldrar som behöver prata om sina barn eller bara umgås en stund och tänka på annat än diagnosbarn.

J han började sin PRAO på Mekonomen verkstan här i Fårösund i går och han tyckte det var jätte roligt men han blir hur trött som helst, fast det skall man väll vara när man jobbat en hel dag för det blir i alla fall jag.

C han gick till skolan i vanlig ordning och jag tog mig en sov morgon eller rättare sagt hade jag tänkt att sova till 7 men vaknade allt vid kvart i 6 och var klarvaken, bara att gå upp.

I går så jobbade jag em då förra årets sekreterare skulle lämna över lite grejer till mig fram på kvällen.

Idag började jag tidigt att jobba efersom Taxen Max skulle komma på em och klippa klor så Janne fick ta stöten med ungarna på morgonen. Sen så har det jag varit och eldat i min pappas hus för han drog till båtmässan på Älvsjö i morse och kommer hem sent i natt med båten.

J han har fortsatt sin PRAO och idag var det vist en vattenpump som inte ville som de ville. C han kom även idag iväg till skolan men bara han kommer hem så åker kläderna av och han hamnar i kallingar och linne, vad skall man göra.

I kväll innan mörkret kom så skyndade vi oss ut till Oinare skogen så att gänget skulle få springa lite för att sen passera pappas hus igen och lägga på lite mera ved. Resten av kvällen blir lugn för jag måste försöka bota den annalkande förkylningen på något vis, men jag måste upp ett varv till och lägga på mera ved innan det blir afton här.

I morgon skall jag försöka att ringa veterinären och höra om de har fått något svar på Freddans sista prover så att vi även där kan få ett avslut.

Ta vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0