Stora snurren.

Det är en bra sammanfattning av den dag som har gått, för det har varit en sån där dag som man inte tycker att man får något vettigt gjort överhuvudtaget.

Började som vanligt dagen med en tidig morgonpromenad med hundarna och sen iväg till jobbet och det är fortfarande en massa vatten så jag får nog snart överväga erbjudandet om dykardräkten.

På jobbet så var det en hel del kontorsarbete och så hade ajg besök av vår ordförande i föreningen och hon behöved lite inloggnngsuppgifter, inte lätt att hitta så det blev till att ringa den tidigare sekreteraren som hade kollen som tur var, men då hade halva förmidagen gått när det var fixat. Jag han i alla fall tvätta ner 2 tolatter och tvätta 2 maskiner tvätt som jag också han häng in i klädförådet, hade planerat att jag skulle hunnit lite till idag men sån är livet.

Janne han åkte till Visby idag för vi lyckades med konststycket att få betala för en flaska för mycket på systembolaget i förra veckan, och tänka sig de hade verkligen ordning på sina grejer för de kunde visst kolla  att det var en flaska för mycket inslaget av den sorten, inte vet jag vilket system de har men de kan tydligen se hur mycket som de har kvar och hur mycket de såltav var sort, så det ordnade till sig. Han hade även ett par andra ärenden att uträtta när han ändå var inne.

När jag sen kom hem så drog Janne och jag ut med hundarna till Oinare skogen och där var det ännu massor med vatten, så vi fick går runt en mass som vi normalt inte behöver.

C han har varit i skolan som vanligt och där idag så var det äventyrsdag och det innebar att de skulle gå ca 1 mil och det var olika stationer som handlade om sammarbet, fattade jag det som. J han blev hemma idag för han skulle haft det samma men de hade det när han gick i 6:an och då blev han så slut att det tog honom 3 dagar att återhämta sig. Men han gjorde nytta i alla fall för han var hos moffa och bar sten från källaren.

I kväll så blev Tanten och Tobbe badade för sen blev det lite lite varmvatten så de andra får bada i morgon em.

Snart så väntar duchen och lite tv kanske fast jag har massor med kontorsjobb här hemma som behöver göras, fast det är ingen som tar det av mig så det får nog bli påskjobb.

Ta vara på varandra där ute i verkligheten

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0