Stora vårskriket.

Det är vad man kan göra nu för nu är våren äntligen på gång ordentligt. Hörde det i morse när jag var ute med hundarna, hur fåglaran hade börjat sjunga. Så här på vår kanten sjunger de så att det nästan gör ont i kroppen. Det är väll då som man skall ta till det stora vårskriket om man skall tro Ronja rövardotter i alla fall.

Fick en komentar på ett av inlägen om flateskan, om att jag kunde få låna en dykardräckt, men Rolle jag säger till när jag behöver den för det verkar som vattnet håller på att försvinna så sakteliga, fast det är ännu mycket kvar.

Annars idag så har jag så klart varit på jobbet och där började jag att städa det nya omklädningrummet. Det skulle ha varit färdigt för längesen enligt min plan, men den här vintern har försenat det. Jag fortsatt även att ringa tilltänkta sponsorer till Fårösunds GoIK.

Efter jobbet så blev det en tur till Bungenäs idag igen och det hade torkat upp där ute mycket mera än igår, så det är på rätt väg. Tanten hon fick med sig halva skogen hem och det var massor med småkvistar av en gran. Alla hundarna gillar att springa där ute för de får kuta, pinka och leka så mycket de vill.

Efter skogen så åkte vi "raggarsvängen" bara för att kolla om Inger, Pelle och Spirro hade kommit och det hade de, verkligen kul att träffas igen efter flera månader.

Ungarna de var i skolan som vanligt men de kom hem efter maten för lärarna skulle på något. J han tog bussen till Visby för att börja sin teori lektion inför moppekortet. C han har bara legat på sängen hela em, hur kul det nu kan vara.

Kvällen bjuder på ett föräldrarmöte för C:s räkning angående år 7 som han börjar i höst och sen så blir det nog inte så mycket mera än lopplådan och John blund.

Ta vara på våren och varandra där ute i verkligehten.

Kram Åsa


Kommentarer
Postat av: Mita

Kan bara tala om att koltrasten nu bygger bo i våran lilla gran utanför dörren, så det blir första parkett vid hans serenad :))

2010-03-30 @ 18:37:38
URL: http://www.byssegardas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0