Tränings lördag.

Det var gårdagen det som var en träningslördag för vi hade först en tävlings lydnadsgrupp på fm och de jobbade på som bara den. Vi körde halva passet utan koppel och visp så fick de mycket bättre kontakt med sin hund och de jobbade på ett helt annat sätt med sina hundar.

På em så kom det 12 stycken till allmänlydnaden och som tur är så finns Elin så vi delade gruppen på 2 och hon fick den biten av hundar och förare som hade bäst kontakt med sina hundar. Det blir så mycket vänte tid annars när det är så många och en del behöver rätt mycket hjälp, så det här var en bra lösning. C han var med i Elins grupp och han verkade ha jobbat på bra med Qvintus.

På hemvägen så stannade vi uppe på Ahr vägen och tog en promenad med hundarna ner till Hägurstadar och där är alltid lika fint och stilla.



Man förstår också varför Tobbe är grå. Han är ju mitt i bilden men han är kamoflage färgad så han inte skall synas så tydligt.



Och som alla kan se så töade det ordentligt igår.

På kvällen så åkte Janne, jag och J ( C han kollade film) upp till min pappa för att prata lite med min syster och hennes sambo som är här nere under helgen.

Det var vår lördag och jag kommer nog att skriva lite om dagen bravader i kväll så ta vara på dagen för den kommer inte tillbaka.

Kram Åsa


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gu vilka fina bilder ser så mysigt ut.

Hoppas kvällen blev lika bra som fm och em värkade vara.

Barn å barnbarn hälsar me.

2010-03-21 @ 13:42:24
URL: http://dice.webblogg.se/
Postat av: Mita

Hatar allt vad snö, kyla och is heter, bort med eländet och fram med en go värmande vårsol som ser till att jag kan plocka blåsippor.. NUUUUUUU !!!

/Mita

2010-03-21 @ 18:36:41
URL: http://www.byssegardas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0