Tror ni att det här hade blivit godkänt av Gotlands Kommun!

Då var Janne och jag tillbaka hemma och ungarna också.
Det har varit en intensiv helg men riktigt, riktigt roligt med många nya kunskaper att lära ut till deltagaran i träningsgrupperna. De vet inte vad som väntar dem och så har jag ännu en kurs söndag kvar.
Där vi gick kursen var under ett hyreshus i en bostadsrättsförening, man kan säga att det var som ett gammalt skyddsrum eller något. Det hette Vovves Lekis och var hur frächt som helst och de hade ungefär 20 dagishundar inskrivna. Det är tur att de bor i Jakobsberg och inte på Gotland för här hade en sån här verksamhet på ett sånt här ställe nog aldrig blivit godkänt av miljö och hälsa (tror jag i alla fall).



Här kan man se var man gick ner.




En bild över ett av rummen där det var jätte stora boxar med soffor och sängar i varje till hundarna, rent och snyggt. Inför varje spjälgrind så var det en box, men jag vet inte om det var flera hundar som delade på samma box eller om de hade en för sig själva.

Stig-Helmer blev så här trött i morse på vägen hem. Det är jobbigt att resa.



Väl hemma så gick ungarna till skolan, Janne och jag tömde husbilen innan vi tog en tur ut till Bungenäs med gänget så att de skulle få kuta lite, har ju inte blivit så mycket av den varan under helgen.

Efter promenaden tog jag mig till jobbet medan Janne fixade till här hemma, han jagade en del dammråttor som annföll oss när kom hem.

Ungarna fick efter maten åka till moffa och hjälpa honom att kasta av ett vedlass som skulle in i vedboden. Samtidigt så fick hundrana sin kvällspromenad, runt i Fårösund.

Resten av kvällen kommer bara att bli lugn för vi, både tvåbenta och fyrbenta är rätt så trötta.

Ta vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: Mita

Får man inte ha hunddagis i en villa i utkanten av Visby så har jag svårt att tänka mej hunddagis i ett hyreshus.

/Mita

2010-03-30 @ 07:53:38
URL: http://www.byssegardas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0