Vad är en "flateska"?

Den frågan fick jag som komentar på förra inlägget och vad jag egentligen behöver är en flatbottnad eka som på gotländak kallas för flateska och den kan se ut så här.




Och den behöver inte så mycket vatten för att den skall flyta fint. Fast nu börjar man se att vattnet försvinner lite i alla fall, så jag får nog lugna mig lite.

Morgonen blev som vanligt tidig och på jobbet idag så har gamla klipparen fått nya knivar på klipbordet samt att de golven som var färdig städade fick lite polisch, så att det skall vara lättare att städa sen när alla fotbollsspelare kommer i april.Jag har också börjat att ringa årets sponsorer.

Ungarna de har varit i skolan som vanligt och det verkade inte vara några konstigheter. Janne han har varit till Fårösunds Bildservice och ställt ljuset på husbilen så att den är klar när vi skall till fastlandet till helgen.

Kvällen kommer att ägnas åt ett besök i Visby och specialhundklubbarnas vår möte. Det är i år Sheltie klubben på Gotland som håller i det vilket gör att det är jag i förlängningen. Nu måste vårat gäng få lite mat och jag fixa till mig innan vi skall åka Janne och jag.

Ta vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

 


Kommentarer
Postat av: Mita

Specialhundklubbarna??? Vilka klubbar är det som gått samman och har möte ??!!!

/Mita som gör stora ögon :)

2010-03-24 @ 17:59:30
URL: http://www.byssegardas.se
Postat av: Annki

Vilket bra ord, då har man slagit ihop flatbottnad eka till ett ord.

2010-03-25 @ 09:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0