Bara vara.

Det är vad jag gjort av min tid efter jobbet de senaste dagarna. Har inte ens slått på dator på 2 dagar och upptäckte hur mycket tid den där apparaten egentligen stjäl. Fast jag borde ha suttit egenligen, för jag har ännu massor av privat jobb som skall göras, men ingen kommer att ta det ifrån mig.

Vad har då hänt:

I onsdags så var det jobb hela långa dagen och inget speciellt hände varken med hundtnar eller folk. Mer än att jag kände att jag inte orkade med datorn. Gick i duchen på kvällen och bara umgicks med Janne och ungarna, så mycket de nu är sugna på att umgås.

Igår torsdag så var Janne i skogen och gjorde färdigt det sista av veden som skulle bli bitar (han är duktig han) och jag jobbade till 14 med IP planen, först med att lufta sen klippa och slutligen måla linjer. 
På kvällen blev det en tur till Fleringe för lite hundträning.
Det roliga som hände var att jag nog kommer att få ha kvar Stig-Helmer på foder och det lutar kanske till att Linus får stanna han också men det har vi inte beslutat om ännu, för annars så skall han kanske så småningom ut till ett nytt hem, vi får se hur vi gör.
Det var då likadant i går kväll när vi kom hem så orkade jag inte knäppa på burken utan ville bara vara och slöa lite, inte dåligt av mig.

Idag så har jag målat upp 1 st 7-manna plan och 2 st 5-manna planer till helgens matcher, han också med att klippa i änget eller parken som jag säger.
Janne han har skött markservicen här hemma genom att tvätta och städa.
När C kom hem från skolan fick han klippa gräs igen och när snart J kommer hem så bär det av med honom till kontaktfamiljen och samtidigt skall vi gratta lilla N som fyllde 2 år förra fredagen.

Efter grattandet så tänkte vi fortsätta till Willys för kylen är tom och råttorna som bor där inne sitter och skriker för de försöker komma ut.

Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0