Bidde ingen kort dag.

Vår dag här började inte alls så tidigt som vanligt utan jag tog mig en timmes sov morgon om man nu kan kalla en extra timme för sovmorgon men så var det i alla fall, och till och med hundarna höll sig lugna ända fram till klockan skramlade, helt otroligt
Jag hade planer på att min dag idag på jobbet skulle kunna bli kort men som vanligt rullar dagen på så den blev till och med lite längre än vanligt.
Först var det en del kontors arbete som skulle klaras av och tur var väll att jag skrev styrelsemötesprotokollet i går kväll efter mötet. Åter till dagens händelser, det blev till att tvätta A-lagets matchställ för B-laget spelade i det igår kväll och så fick jag ringa till Henke på Jordelit för att kolla vad jag skulle göra med planen som nu är i ett bedrövligt skick. Han hade lite idéer men främst så är det värme som skall till för att den skall kunna återhämta sig. Jag fick i alla fall rådet att så på gräsfrön på de skadade fläckarna och sen välta efter det, och det blev gjort men då måste jag lufta på fredag för annars blir det för kompakt. Det blev också en hel del städning av omklädningsrummen.

Janne han har hållit på i skogen med vår vinterved, han är duktig han. C han var till skolan som vanligt och där fick han reda på vem som kommer att bli mentor för honom i nästa år, kanske att sommaren kommer att bli lite lugnare när han i alla fall vet det.
J han var och fagade i Biskopsänget med klassen eller rättare sagt delar av den, när klassen väl hittade dit där de skulle vara, för första beskedet var vid Bungemuséet men det var ju inte rätt, eller nästa för alla ungar var och tittade på när de startade milan där uppe.

När jag kom hem på em så blev det borstning av alla hundarna för i mogon bitti tidigt, bär det av till Hemse och deras hunddag. Sheltie klubben kommer att ha en rasmonter där för att visa upp rasen och det är 12 stycken anmälda till utställningen om de nu kommer alla, vi har ju 3 så det är bara 9 kvar.

Nu väntar duchen och senlopplådan för vi skall åka vid 5,45 här hemifrån i morgon så det blir ett tidigt God natt för morgondagen startar nästan mitt i natten. Glöm nu inte att ta vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0