En norsk motorsåg

Min dag startade som vanligt tidigt och även idag så lyckades hundarna få upp Janne, de har nog kommit på något knep hur de skall göra.
Kom till jobbet lika tidigt som de andra mornarna och där väntade lite städnin av lokalen (damsugning för det var så snygt och prydligt, heder åt ungdomsledarna som var där i går kväll). Sen var jag tvungen att måla lite rakta fina linjer på planen och som tur var så hade gräset torkat upp så att det även gick att klippa. Det behövdes verkligen för de längsta grässtråna var 6 cm långa (mäter dem med tumstock) och de skall vara 3,5 för att vara perfekta.

Kom hem vid middagstid och då hade Janne maten klar och sen for vi till Visby för ett möte med kontaktfamiljen och socialen (brukar vara 1-2 sånna per år, fast jag funderar till vilken nytta). Innan mötet så köpte vi en norsk motorsåg = att den inte startar utan det verkar som man skall såga med den utan att den går. Nej vi kommer att lämna tillbaka den till firman i morgon igen för den skall ju i alla fall gå kan man tycka även om den är begagnad eller om det nu inte verkligen är en norsk motorsåg.

På hemvägen åkte Janne och jag ner till smådjurs begravningsplatsen, det är där som lilla Freddan ligger.




Det är så vackert, lugnt och stilla där och vi har inte varit där sen Freddy blev begrav och så ahr jag min Lakris på samma ställe.

Hemma igen serverades det köttbullar med potatis och brunsås, mums, det var Jannes förslag och C han lyckades som vanligt trycka i sig de flesta. J han kom hem från moppeteorin och var jätte hungrig. Skolan för båda killarna verkar ha fungerat bra idag.
Och hundarna fick sin promenad KA 3 runt i kväll. Nu så väntar duchen och sen blir det till att inta ryggläge ett tag innan John blund kallar.

Ta vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0