Frustrerande eftermiddag = inget bloggande

Men att börja från början så började gårdagen riktigt bra. Var på jobbet tidigt som vanligt och där fick IP planen sin första gödningsgiva och klippning. Jag han också  städa både klubbhuset och två omklädningsrum samt en del kontors jobb och ändå kunna gå hem i skaplig tid, sammanfattningen av det var att det gick som tåget hela tiden.

Väl hemma så blev det en kopp kaffe med Janne som nu har fått det pyttelilla handfatet på plats, bra blev det i alla fall och sen bar det ut till Bungenäs med hundarna och det var då frustrationen började eller rättare sakt när vi kom hem igen.
För under tiden som vi var ute med hundarna fick ungarna ett uppdrag att räfsa och köra bort all löv på framsidan och ut mot gatan men de började som vanligt att bråka om ingenting. Det slöt med att den ena sågade sönder ett cykeldäck och den andra skar sönder ett och så klart på varandras cyklar. Jag får vara glad att de bara gav sig på cyklarna i det här skedet.
Men jag blir både ledsen, förbannad (är så onödigt) frustrerad över att de måste hålla på så här, fast jag vet ju också att det har med deras funktionshinder att göra. Ännu mera frsusrerad blir man sen när man pratar med en av deras läarare (mötte henne på kvällen i Fårösund och berättade historien) att de är sånna mönster elever i skolan, snacka om att manupulera sin omgivning eller vara 2 personer i en.

Det här gjortde att det inte blev något bloggande i går kväll för sen efter maten blev Quintus och Stig.-Helmer badade och ytterligare en kort promenad för deras del innnan jag hoppade i duchen.

Idag väntar hundträningar med en tävlingslydnadsgrupp och en allmänlydnas grupp, om det nu kommer några för de skanske skall ut och demonstrera idag 1 maj.

Återkommer säker med några rader här i kväll.

Ta vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0