Gräs och åter gräs.

Blev då inget mera bloggande igår kväll för vi kom hem sent från panget och efter maten (Kvännis Pizza, jag var lat) blev det en promenad med hundarna upp till min pappa så att han kunde få sin pokal sen mopperacet i lördags och även ett avtal som han och C skall teckna när C skall låna en cykel av honom när de skall på cykelutflyckt i skolan nästa måndag.

Idag så var det som vanligt tidig start efter 5 timmars sömn. C han var trött idag och orkade inte upp. Var på jobbet straxt efter 6 och började med en hel del kontors jobb och sen blev det lite städning av klädförådet för det hade fått stampat jordgolv det också, det är ju inte så bra med alla kläder som skall vara rena och fina.

Fladdrade sen iväg för att hämta mera tjärvatten till praktikanten och efter det var det bara att sätta sig på gräsklipparen och börja klippa gräs och åter gräs. Märks verkligen att värmen har börjat komma och att gräset på IP planen fått fatt på den första gödningens givan, växer som bara den. Jag han klippa allting utom änget men där hade jag ändå inte tänkt klippa allting, utan alla blommor skall få en chans att blomma färdigt först.

När jag sen kom hem så for Janne och jag ut till Bungenäs så att gänget skulle få springa av sig lite och det var verkligen ett uppdämt behov. Halva sträckan kutades det och busades det, men sen blev det tydligen för varmt så då började tempot minska.

När vi kom hem höll J på att ringa till transportstyrelsen för att kolla hur långt hans körkortstillstånd hade kommit för det är över 2 månader sen vi skickade in det, så det borde vara klart. Han väntar med spänning för vi skall betala en moped nu i helgen så han har nu väldigt brottom att få det klart.

Kvällen för övrigt kommer att bli lugn, med en del kontors jobb från min sida och även en promenad med hundarna igen om ett tag.

Ta nu vara på och njut av våren och av varandra.

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: Terese

Du får säga till lilla C att om han är så där trött i mössan och seg så skickar jag ett inspelat band där jag skrik sjunger :)

2010-05-17 @ 22:16:58
URL: http://dice.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0