Historia.

Det kan man väll kalla gårdagens händelser och som vanligt när det är helg så bär det av till Hundpensionatet i Fleringe för lite träningar.

Först på  dagen så var det en tävlingslydnads grupp som kom och de var bara 3, men man hinner så väldigt mycket mera. De hundarna var jätte duktiga, vi tränade lite inkallning mellan hundar och förare och alla 3 gick klock rent även om förarna var väldigt skeptiska till att försöka. Vi hade och så lita andra övningar oss för, för utom de valiga som ingår i lydnadsklass 1.

På em så var det en allmänlydnads grupp och där var det bar 2 som kom, men vi for till skogen och körde de första övningarna i spår. En av de var med förra lördan också när vi körde spår så för den hunden gjorde vi det lite svårare, och hon lyckades. De var jätte duktiga både förare och hundar.

Medan jag och C höll på på panget och i skogen så var Janne och J iväg till vår ved och började kapa upp den i lagom stora bitar ute i skogen.

På kvällen så tog Janne, jag och hundarna en promenad till Hägurstadar där min pappa har strandbodar och båtplats. Det är paradiset på jorden och där har tiden stått stillla sen jag var liten, inte klokt.

                                 

Vi satt där och bara njöt för det var första riktigt varma kvällen för sen när vi kom hem igen så gick det faktiskt att sitta ute i bersån och bara vara. inte illa för att vara mig. Hundarna de åt på var sitt torkat koöra som de verkligen gillar.

                             

Här är det Stig-Helmer som knapra för fullt.

Det var gårdagen det och nu snart bär det av ut till panget igen för en rallylydnads grupp ochg sen en valpgrupp. Ta nu tillvara på dagen och var rädda om varandra där ute i verkligehten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0