Lill lördag

Så därför arbetade jag bara några timmar idag (inte riktigt sant) för regnet öste ner över IP och jag hade mest utomhusarbete och en del timmar att plocka ut (brukar ändå gå ihop sig i slutet på månaden). På jobbet blev det kontorsarbete och så kollade jag på linjeringsmaskinen igen för igår när jag använd den så var det något som verkade knas, men som tur var så funkade den som den skulle idag. Plockade även ihop en del grejer som var runt ikring altanen efter praktikantens arbete och sen åkte jag hem.

Hemma blev det lite fika och sen en stunds vila innan C kom hem från skolan för att vi skulle till Habiltieringen Birka idag för en liten genomgång inför att han skall upp i  år 7. Under tiden vi var där så var Janne och fick ordning på den norska motorsågen trodede han, får åka in med den igen i morgon för de kommer inte överens. Efter Hab så var vi tvungna att fylla på förråden med mat så det blev en tur till Willys också.

På hemvägen plockade vi upp en kasse med färsk nyfångad strömming som min pappa hade fångat i morse och så klart blev det stekt ströming och potatis i kväll. Till och med C åt flera strömingar, han som annars inte äter en enda.

Konstaterade också att det är något galet med pannan för vi har dåligt med varmvatten och rörmokaren trodde att det var ett elfel så i mogon bitti blir det till att ringa en elektiker först som får titta på det.

Hundarna fick en riktig lång promenad på Bungenäs i kväll. De gillar det verkligen, att kuta runt och leka. Quitus han fick syn på en hare som ha försökte att spåra men det gick inget bra eftersom han körde sökmodellen istället.

Nu ropar kudden att det är dax att sova så god natt alla där ute i verkligehten och glöm inte att vara rädda om varandra.

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0