Lite seg.

Käns just nu som jag egentligen borde ligga i sängen och försöka att sova för i morse halv 4 så satte grabbarna grus fart i trappen. De for upp i min säng och sen full fart ut genom sovrumsdörren och sen ner för trappen. Stängde in gänget i sovrummet men det hjälpte inte mycket, de forsatte att busa och bråka. Jag låg i alla fall kvar tills klockan pinglade en timma senare.

Efter den sedvanliga promenaden på morgonen så bar det av till jobbet och där väntade städning av ett omklädningsrum efter det att jag satt ut fotbollskylten till vägen. Sen var det till att göra kvällens matchprogram och ner till Träffunkten för att kopiera det i 65 ex.
På tillbaka vägen plockade jag upp Janne så att han kunde få bilen att åka till skogen och fortsätta med vår ved. När jag kom tillbaka till IP var det gräsklippning av planen, men tyvärr så verkade det som jag klippt lite för lite, gräset var tydligen lite för långt för fotbollsspelarna i kväll. När klippningen var klar var det till att försöka att måla fina raka linjer igen, en del blev riktigt bra, medan andra blev något krokiga och det beror på att marken är ojämn, fast jag är ju krokig jag med.

När jag var färdig på IP mitt på dagen så for Janne och jag till Visby för att ta ut pengar till mopeden och handla årsdagspresent till båda barnbarnen som fyller år nu snart. Det är klart att ett besök på Willys blev det också, behövs rätt mycket när det nästan gått 2 veckor sen sist vi handlade och hundarn hade inte heller någon man kvar.

När J och C slutade skolan skulle de upp till moffa för att J skulle klippa gräset och C kasta av resten av vedlasset sen igår, men det slutade med att J fick kasta av vedlasset också, för C han vägrade att göra något. C han smnög iväg till skolan utan att ta sin medicin i morse så där av en orsak till vägran och J han blir så utmattad av att C bråkar och tjafsar hela tiden.

När sen maten var avklararad så fick hundarna sin vanliga promenad KA3 runt för de måste ju få springa lite och full fart är det allt.
Nu väntar en duch och sen lopplådan, få se om John Blund kommmer sen. Ta nu vara på varandra där ute i verkligehten.

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0