Måndag i en troligtvis kort vecka

Hoppas kan man ju alltid att den här veckan blir kort och bra (inte för jag tror det), men att börja från gårdagens övningar.
Vi var vid panget hela dagen och hade först rallylydnads grupp och då blev den första danska tävlingsbanan bygg för deltagarna att prova på. Vi körde också en hel del postitionsträning samt en del annat matnyttigt.

På em så var det valpgruppen och där var det inte många deltagare hela 3 stycken och en av dem kom ny. Här tränades det på olika positonsövningar, att få med sig hunden fint vid sidan och så klart inkallningsövningar med lites störning.

Efter hundtäningarna för Janne och jag hem med hundarna och sen iväg till Tingstäde för att hämta hem J och C som varit hos kontaktfamiljen i helgen och de hade hjälpt till att städa på Polhemsgården, under deras helg där.

När vi sen kom hem blev det lite kvällsmat till Janne, mig och hundaran och en tur runt KA 3 så att gänget fick springa av sig lite. Väl hemma fick Tanten bada, inget hon gillar men hon måste för hon var jätte loirtig och jag skall ställa ut henne på Hemse hunddag på torsdag och då behöver hon vara lite ren i alla fall.

Idag var det tidig start som vanligt och på jobbet så har det städats och städats och åter städats. Det var DIV 4 match där igår och jag hade lyckats med bedriften att måla bra och raka linjer, inte dåligt av en som är krokig.

Hemma så hade Janne börjat städa när jag kom hem och jag hjälpte till att torka av lite bänkar inför kvällens möte som blev inställt. Vi skulle haft Röda korsets NPH-nät här hos oss i kväll men en mamma ringde återbud och då kollade jag med den andra om hon hade tänkt komma eller om vi skulle ställa in och det blev det sistnämnda.

J och Janne de tog kvällspromenaden med hundarna i kväll och sen lite senare så skall vi till skogen och kolla in var veden är som vi kan hugga av. J han skall hjälpa moffa med några skivor, de skulle vist flyttas till någon annan plats.

Det var då allt för den här dagen, ta vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0