Någon har tänt solen.

Undra just vem det kan vara som tände den, vi har inte sett den på lääääääääääänge och det är så skönt, hoppas bara att den stannar kvar här ett tag och att vi får lite värme också.

Idag blev det som vanligt tidig start med promenad för de fyrbenta. Jag iväg till jobbet och började med att kolla in flyget (jobbets tränings planer) om det behövdes klippas eller målas linjer, konstaterade att det klarade sig ett tag tll.

Sen  in på jobbet och då var klockan bara lite efter 6. Började med att damsuga av lokalen efter gårdagskvällens match (det var snyggt och prydligt annars) sen ut till omklädningsrummen och fortsätta att städa och där var det stampade jordgolv bitvis, fast det är ju modernt, men jag vill inte ha det. Kollade av IP planen och konstaterade även där, att det fick klara sig till kvällens match. Arbetspraktikanten han fick det delikata jobbet att tjärsmöra hattarna på biljettkurerna med en blandning av tjära och vatten (det är det första som blir när man bränner tjära på gammalt vis).

Jag gick hem allt på fm för jag skall snart jobba igen. Men på em så tog Janne och jag hundarna med oss till Bungenäs så att de fick kuta av sig lite och efter det blev det ca 2 timmar i skogen för att producera lite ved till vinter och C han fick följa med, men han slaknade efter 1 timme då orkade han inte mera.
J han har åkt till Visby på moppeteori ikväll och kommer hem med en sen buss, då brukar han vara helt slut.

Ikväll väntar som sagt jobb och jag kommer formodlingen hem sent, så ta vara på varandra där ute i verkligeheten och njut av soooooolen som änligen har kommit.

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: Mita

Njuter i fulla drag varje sekund man kan vara ut, vi är ju inte direkt bortskämda med den gula och dess nerfall från ovan.

"Gubbarna" lovar fint väder i morgon o torsdag också, vågar vi tro på det??

/Mita

2010-05-11 @ 20:00:10
URL: http://www.byssegardas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0