Nedräkning.

Idag börjar nedräkning mot söndag då det skall spelas fotboll på Idrottsplatsen där jag jobbar. Blev som vanligt väckt klockan 4 av att hundarna for ner för trappan (jagade nog en katt kan jag tro) men de fick idag snällt vänta till halv 5 innan jag gick uop. De lyckades också få liv i Janne,  inte vet jag hur de gjorde men han kom upp han också. Trevligt med sällskap på den tidiga morgonpromenaden.

Som vanligt så var jag på jobbet tidigt och där väntade städning av alla omklädningsrum, tvätt av A-lagets matchställ (en maskin var allt klar när jag kom, som någon snäll person kastat in), luftning av IP planen och så klart en del kontors jobb. 

När jag sen kom hem på em. tog jag tag i en betalning som jag skulle ha fixat åt min pappai går kväll,  men det saknades ett clearing nummer på kontonumret som jag skulle betala och då är det bra att det finns mejl så man kan få reda på vad det skall vara, för det går så mycket lättare då.

Efter maten så for Janne och jag upp till min pappa för att åka med honom till skogen och titta på ved som vi kunde ta av, går ju åt en del under vintern och det värmer ju flera gånger.
När vi sen skjutsat hem honom blev det hundarnas tur att bli rastatde och idag blev det en skogspromenad i Oinareskogen. Det gillade de verkligen eftersom de inte fick någon längre promenad i går och jag hoppas att de sover lite längre i mogon bitti, de brukar göra det efter det att de har varit ute och kutat runt en del.

J han var i skolan som vanligt och C han hade orienteringsdag och sa att han sprungit jäääääääääääätte lång, inte vet jag hur långt det kan vara, men trött var han i alla fall.

Nu så skall jag försöka att koppla av en stund innan lopplådan kallar och alla ni där ute tro på er själva och era förmågor. Ta var på varandra för man vet inte hur länge man får ha tillsammans.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0