Galen och mer galen och mest galen.

Fick det förklarat för mig i måndags att jag var fullständigt galen och på något vis måste jag nog hålla med. Och jag kan tänka mig vad de människor som såg  mig i måndags förmiddag på jobbet, sittande på en gräsklippare, klippa löv och gräs när det var riktigt med frost ute och 5 minusgrader. När jag gick hem från jobbet vid middags tid så var det ännu frost kvar.

Men i alla fall senare under dagen så blev det en tur till Bungenäs med hundarna så att de fick kuta lite i backen igen.

På kvällen så var det Röda korsets NPH-Nät som är en stödgrupp för föräldrar som har barn med neurospsykiatriska funktionshinder. Funderade när jag satt där på gräsklipparen om man skulle kunna koppla upp flera med hjälp av datorer eller så, men kom inte fram till något konkret, någon där ute som vet? Det var i alla fall en mamma och hennes bekant som kom och pratade, fikade under 2 timmar och det är alltid lika kul att ge och få av föräldrar med samma problem.

I går morse var nog Janne galen och jag ännu mera galen för då tog vi hundarna med oss ut till Norra Gattet och det blåste ca 20 sekund meter i byarna och regnade med lite hagel i.

                               

Det var så pass att när jag skulle ta bilden kunde jag inte stå rak utan höll på att blåsa med. Man kan skönja fyren i Norra Gattet mitt i bilden om man tittar riktigt noga. Det tog nästan hela dagen innan hundarna torkat upp, för när vi kom till veterinären på em för att vaccinera Tanten och Quintus så var de ännu lite fuktiga i pälsen.

Under resten av dagen så försökte vi rensa och sortera bort en massa skräp. Ringde även till Tingstäde för att höra om de ville ha en massa VHS barn band och de skulle återkomma om det.

På kvällen var det föräldrarmöte i J:s klass angående deras skolresa på vårterminen i 9:an. Det var frågan om vad de skulle göra för att kunna tjäna pengar till det.

C och Janne de fick promenera hundarna.

Idag var det då onsdag och då är jag nog bara lite galen igen eller ännu mera än tidigre för idag så har jag fortsatt att klippa löv och gräs men nu i vatten för det kom ca 30 mm regn under föregående dygn så det var en hel del vatten överallt. Men det gick bra det också, klippbordet blev ju sköljt under i alla fall.                    

Nu har även den nya fina klipparen  kommit in under vinterförvaring för Håkan var och hämtade den idag.

I dag på em var vi åter till Bungenäs men idag fick de inte springa i backen utan vi tog en lång tur i stället. Men Stig-Helmer hittade något mumsigt att rulla sig i och det luktade inte som parfym direkt, för jag fick ha fönsterna öppna på bilen hem för att överhuvud taget kunna vara i bilen. Han blev således stoppad i badet när han kom ur bilen.

När C kom hem från skolan var han som ett åskmoln så nu är det bara att vänta och se vad det är som har utlöst det. Antagligen något som han missat när han varit hemma i 2 dagar för ont i halsen eller så har någon kompis sagt något, det är bara att vänta och se.


Nu väntar snart en sista sväng med gänget innan duchen.


Ta vara på varandra där ute i mörkret och verkligheten.

Kram Åsa



Kommentarer
Postat av: Wilda

Ja lite galen var du nog när du fotograferade i stormen men en fin bild blev det.

2010-11-11 @ 08:39:58
URL: http://pargas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0