Grått, grått, grått.

Sånt är vädret och inte livet som tur är. För dimman har legat som ett mjuktt vitt täcke över oss i flera dagar både mer och mindre. Det har varit så mycket att man nästan kunnat tro att det regnade.

Men att börja från söndan så var det ändå rätt ok väder på alla hundträningar och alla gör jätte stora framsteg och det är något som jag verkligen gillar att se. Även de som är där för första gången kan man se att de gör framsteg och bara det är ju uppmuntrande både för ägare och de som tittar på.

Hämtade sen hem en ny klippt C från kontaktfamiljen och han hade varit på spök fest på lördagkvällen som verkade jätte mysig.

I måndags var det jobb några timmar och sen bar det av ut till Bungenäs och backen där som hundarna får springa i. På kvällen kom alla utom 1 som är med i hunduppfödarutbildningen som vi just startat upp. Mycket prat om hundar blev det och kul  är det.

Det hände en anna sak med, men den kommer alla att få vänta på länge, för den som väntar får se.

I går tisdag var jag ledig hela dagen och Janne var en tur till rönken på fm, medan jag installerade ett Daisy program på alla datorer här hemma för att J skall kunna läsa sin teoribok med ljud.

Efter alla datorer så fick hundgänget sig en genom gång med borstning, kloklippning, tanvård och vad mer som kunde behövas på varje hund. Under tiden jag höll på med det så kom Janne tillbaka och vi tog en fika innan vi styrde bilen mot Oinare skogen för att plocka trattisar. Det blev 5,5 bajspåse full med trattisar, det utan att vi rörde oss specielt mycket åt något håll. Janne han låg och plockade nästan på samma ställe hela tiden.

Idag var det jobb igen och då blev det att plocka ner målnäten på flyget under tiden så regnade det och blåste, tur att jag har kläder efter väder. Förberedde även med borden inför middagen i kväll.

När jag kom hem tog Janne och jag hundgänget med oss till Bungenäs för en riktigt långpromena samt att de fick springa i backen igen. I kväll kommer det att bli J som får rasta hudarna för Janne och jag är bjudan på sponsormiddag på jobbet.

Det här blev en kort sammanfattning över vad som hänt de senaste dagarna. Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0