Kollat in ett nytt hjälpmedel

Då har det gått ytterligare några dagar sen jag fick till något här, kan bero på att det inte hänt värst mycket än det gamla vanliga men en liten samanfattning får det dock bli i alla fall.

Vi var som jag skrev i onsdags på sponsor middag på jobbet och det var hur gott och trevligt som helst och det  är nog inte vilken förening som helst som har en ordförande som fixar till all man och desser till ca 20 peroner, men det hade hon i alla fall gjort. Janne och jag kom lite tidigare så vi han hjälpa till med det sista innan gästerna kom och sen hjälpte vi till efteråt att diska och ställa i ordning. Resten av städningen tog jag i går.

I går torsdag blev även stora IP planen klippt igen och den här gången var det 9 dagar emellan klippningarna, undrar hur länge jag skall hålla på att klippa den i år

När jag sen kom hem så tog vi oss en tur till Oinare skogen med gänget så att det fick springa lite i skogen för det är så mysigt så.

Idag var jag en tidig sväng till jobbet och när jag kom hem så hade Janne precis kommit ut och då bestämdes det snabbt att vi skulle till Bungenäs med hundarna i stället. De fick idag springa i backen igen och de gillar verkligen det.

på vägen mot bilen passerade vi brottet som bara var hur häftigt som helst.

                                  


                                     

Man kan fråga sig om det är vatten eller himmel man ser. Efter promenaden och lite fika bar det av mot panget och rasting av några hundar innan vi styrde kosan mot Visby.

Där fick C testa på ett nytt program till en mobiltelefon som ännu inte har släppts på marknaden, som ett hjälpmedel till de barn och vuxna som har funtionshinder: nyfiken kolla på www.comai.se det är ett gotländskt företag som har utveklat det här. Jag kommer i alla fall att försöka att få till det här till C för han kommer att kunna ha stor nytta av det här i framtiden.

Hemma igen efter att ha handlat både årstagspresenter och mat så fick vi själva lite kvällsmat och sen fick gänget en promenad.

I mogon väntar vårt vanliga inofficiella lydnadsprov vid Panget så det är bara att börja ladda upp för det då jag skall vara tävlingsledare.

Ta nu vara på varandra ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0