Ledig!!!!!!!

Det är vad  jag kommer att vara i 2 hela veckor framåt. Undrar hur det skall gå, blir lite stressad över det, fast jag vet att det inte blir så mycket slappande för veckorna är fullstampade redan med en massa grejer, men lite ledigt blir det allt, mer om det längre fram.

Igår hände det inte så värst mycket jobbade som vanligt med en del tvätt, kontorsarbete och lite städning. När jag sen kom hem så tog jag hundarna med mig för en långpromenad i Oinare skogen. De kutade på som vanligt och alla fick fnatt rätt som det var och började att jaga varandra runt runt i skogen nära mina ben.

På kvällen hjälpte J mig med att promenera och C han var hur speedad som helst.
Medan J och jag var ute så tryckte han i sig ett 20 tal ägg med mackor till och till saken hör att han ätit en rejäl middag med pytt i panna och ägg bara 2 timmar innan, det hände på bara 45 minuter, så snacka om att trycka.

I morse så blev det en tidig rastning av hundarna det var ännu mörkt ute för jag måste hinna med det innan J och C skulle upp ur sängarna.
J han kom upp utan problem men det brukar han, fast C däremot han vägrade att kliva upp överhuvudtaget och då får jag min förklaring till speedandet och ätandet dagen innan.
Han skulle på en föreläsning borta på Folkhögskolan men han viste inte riktigt hur och när det skulle ske. Han trodde att det var 8.30 där borta men viste inte. Det hela slutade med att jag fick ringa skolan kl. 8 för att kolla hur det skulle vara så han fick veta. Bara han sen fick klart för sig hur det skull bli så var han inte sen att dra iväg till skolan. Men om jag nu hade åk till jobbet som jag brukar då hade han inte kommit iväg ,så kontentan av det hela, den nonchalanta skolan i ett nöt skal. 

På jobbet blev det städning i dag också, sista tvätten in i klädförådet och så att klippa och linjera IP planen inför morgondagens sista matcher. Jag samlade även in en del material till en enkät som skall göras klar under nästa vecka. Det är statisitk på hur många ideella timmar varje förening gör.Men det får min vikarie sköta.

Efter jobbet blev det en ny tur till Oinare skogen med hundarna och där var det mycket folk idag så hundarna fick gå kopplade bitvis.

Hemma igen blev det att ta hand om tvätten i maskinen och tömma komposthinken som var mer än överfull. Orkade sen inte laga mat  (tyckte det var lite mysigt med Pizza ikväll) så Pizza beställdes vid vår Pizzeri här i Fårösund.
Nu så skall gänget få sig en sista tur och sen skall sängarna bäddas rent i.


Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0