Lördag kvällens nya nöje.

Har nu åter gått ett antal dagar som jag inte skrivtit på, men det händer just nu inte så värst mycket varken på jobbfronten eller annars.

I fredags blev det bara några timmars arbete med att skriva färdigt protokollet från tordagskvällens styrelsemöte och så städa av lokalen lite efter det att bridgen varit där.

Janne och jag tog hundarna med oss längst upp i Oinare skogen där provbrotten ligger och där plockade vi 1,5 bajs påse med svamp (bajspåsar kan användas till mycket, mer än att bara plocka bajs i) och det finns mera så vi skall nog ta oss en tur igen den kommande veckan men det återstår ännu att se.

C han blev på em skjutsad till kontaktfamiljen i Tingstäde för han skulle vara där över helgen. Han kommer förhoppningsvis att vara nyklippt och fin när vi hämtar honom i em för deras ena dotter är frissör och hemma under lovet. Bra att ha sånna kontakter.

I går var det då hundträningar som vanligt med en tävlingslydnadsgrupp och en allmänlydnadsgrupp. Fast de på fm i tävlingsgrupppen skall vara duktiga så märks det att man har  med levande material att göra för det var jätte mycket strul och bus där och om man då jämför med allmänlydnadsgruppen där det flöt på som på räls. Så olika det kan vara.

J han var vid en kompis på Ar under tiden vi tränade hundar.

Hemma på kvällen fixade J potatisgratäng och fläskfilé, mums. Medan han gjorde det gjorde jag lite eget kontorsarbete för Sheltieklubben med en budget för 2011, ett manus till sheltiebladet och lite annat smått och gott. Det är så skönt när man fått iväg allt sånt där måste.

På kvällen så hittade Janne på en ny sysselsättning eller rättare sagt, jag undrade var han tagit vägen och tro det eller ej men han stod nere i källaren. När ja gropade ner och undrade vad han höll på med fick jag till svar "jag laddar pennor" vad gör du, svarade jag och fick samma svar igen. var då tvungen att gå ner ock kolla, mycket riktigt där stod han nere i källaren och laddade stiftpennor för brinnande livet. Han hade kommit på det när han skulle leta efter en annan sak där ner.

Så kontentan av det hela använd lördagkvällarna hädanefter till att ladda pennor.

Idag väntar ytterligare hundgrupper med en rallylydnadsgrupp och en valpgrupp och när det sen är klart så skall C hämntas hem igen från kontaktfamiljen.

Sen får man se vidare vad dagen har att erbjuda. Ta nu vara på livet, varandra  och lev i verkligheten.

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0