Mer än halva tiden

Har gått på på de 4 dagar som ensamstående mamma för i kväll kommer min äslkling hem igen från kriget (hemvärnsövning). Så här långt har allting flytit på bra förutom C:s morgon i fredags (se fredagens inlägg), men man inser hur mycket det är att rodda runt i när man är själv i det hela. Man glömmer hur det var under massor med år, fast då var det ju bara en hund och inte en massa hundträningar, men det var mycket ändå. Glad att vi är två för det mesta, det är bra med aha upplevelser.

Under gårdagen så var det hundträningar som vanlig och det var först en tävlingslydnadsgrupp och de var hela 9 stycken, länge sen de var så många men de tränade på bra och var jätte duktiga. På em var det 1 mer än förra veckan för de var 3 och även där börjar man kunna se resultat och att jag kan se resultat är ju det som håller mig igång med det här.

C han var med mig hela dagen på panget och hjälpte till med att plocka fram rallylydnadsskyltar till idag och att rasta hundar. J han hoppade av på Ar hos en kompis på morgonen (vi passerar förbi) och sen plockade jag upp honom på em när vi åkte tillbaka.

På hemvägen gick vi en sväng upp mot masten i Oinare skogen så att gänget skulle få springa av sig lite. De brukar ju behöva det efter att ha varit på Panget en hel dag. Det är så att de inte får jobba så värst mycket för jag jobbar ju med andra hussar och mattar.

Efter maten for C och jag upp till min pappa för min syster och hennes sambo är nere över helgen, så det blev en del prat under några timmar tillsammans med lite fika. J han orkade inte efter dagen med kompisen så han blev hemma vid datorn och tv:n.

Idag så kommer det att vara mer hundträning i form av rallylydnad först och sen en valpgrupp på em. Efter valpgruppen kommer några som skall träna lite utställningsträning och även jag skall försöka att ta ett eller annat pass med Linus och Stig-Helmer, de behöver det inför nästa helg. J han skall under dagen åka till Visby för att gå och fika med sin ledsagare och C han får följa med mig och bygga en rallylydnadsbana (han är en fena på det) och sen hjälpa till med att rasta hundar.

Ta nu vara på varandra där ute i hösten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0