Snurr, snurr och snurr

Sådant är livet just nu det snurrar på med en väldig fart så det gäller att hålla i sig  så att det inte går för fort fram. Det har nu lyckat gått 5 dagar sen jag var här senast.

Vad ha då hänt i stort: jo inget mer än det vanliga. Jag jobbar på i ett litet makligt tempo (måste få slut på mina övertimmar) men nu är i alla fall nästan allt material vinterförvarat utom näten och målen på flyget, men det får bli nästa veckas arbete. Sen måste det så klart börja klippas lite gräs igen men jag vill att så gott som alla löv kommer av först så att det inte blir så himla mycket att räfsa i nästa vår och så får maskarna också lite föda.

Husbilen har också kommit in under tak och skall inte ut förrän vi har vår träff i december.

Den här veckan har ungarna höstlov från skolan men veckan innan, så var det speedigt värre, på C i alla fall. och inte blev det bättre av att han var till kontaktfamiljen under helgen som var. Vi håller också på att leta efter en ledsagare till honom, men sånna växer ju inte på träd så vi får se vad vi kan hitta på för någon, gäller ju att det passar C också.

Hundarna de har börjat fått lite fysträning i backarna på Bungenäs och det gillar de verkligen. De får inte springa där varje dag utan några gånger i veckan.

Hundträningarna rullar på som de brukar med många trevliga hundar och förare. Vi har till och med hanhundar som kan ligga platsligg tillsammans med en löp tik, inte dåligt.

Ta nu vara på livet och varandra tills jag är här igen.

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0