Städa både ute och inne.

Började i går kväll med att  putsa alla fönster och ta ner alla gardiner här nere på undervåningen och sen började jag damma av vardagsrummet innan det var sängdax i går kväll.

Hundarna startade upp mig allt vid halv 6 i morse trotts att jag tänkt att jag skulle ha lite sovmorgon. Men det var lika bra att gå upp forsätta att städa i köket  och sen gå en morgonpromenad med gänget innan frukosten.

Efter frukost blev det mera städning av köket tills det var klart. Då väntade städning ute med att räfsa upp alla löv som ramlat ner, går inte att klippa när det är drivor av de.
C han kom med ut och hjälpte till att kärra löv och han var jätte duktig för efter löv körningen började han klippa gräset och löv så klart, jag klippte av en del grenar på buskar som hängde ner, försökte även mig på att med gräsklipparen klippa av lite av murgrönnan som bara blir större och störrre på sten muren, nästa steg blir nog att riva bort den helt.

Medan vi gjorde det här så var Janne och J i Visby och shoppade. Men det var meningen att J skulle till körskolan för att göra ett prov igen men de hade stängt för sjukdom, tur för honom att han åkte med Janne in så att han inte behövde vänta på bussen hem.

På em  bar det av mot jobbet för lite gräsklippning av fotbollsplanen, den måste klippas så länge gräset växer.

                                  

Men idag när jag klippte var det inte så varmt som när den här bilden togs utan jag fick ha skoter overall, vantar och stövlar på mig för att inte frysa fast på klipparen.

Väl hemkommen igen blev det att laga lite mat och sen en sväng med gänget KA3 runt i kväll, med mycket spring i benen på alla 5 hundarna.

Lite om dagens händelser så ta nu vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0