Addera en tiondel till talet

Har i eftermiddag jobbat med C och hans hemläxa i matte. Försökte att få honom att förstå hur 3,9+0,10 kan bli 4. Inte lätt för han förstod inte alls, säger att de inte gått igenom det i skolan vilket jag tror med bestämdhet att de har, men han har inte förstått från början och ingen har uppmärksammat det heller.
Det hela slutade med att jag skrev i svarshäftet efter talet att läraren måste förklara för honom hur man gör och hur det kan bli så. Allting har ju med hans ADHD och Asperger att göra, men att få skolan att fatta det, verkar vara helt jä.... omöjligt, trotts att jag hade 30 minuters genomgång i hur han fungerar dagen innan skolan började. Kan de inte fatta eller vill de inte, det är ju frågan. Man blir bara frustrerad som förälder.

J han tog bussen till Visby efter skolan för att plugga repetionsuppgifter till moppekortet så han har ännu inte dykt upp här hemma i kväll. Så kul att han har blivit så pass självständig.

Själv så jobbade jag bara halva dagen idag med att tvätta matchställ, städa omklädningsrum och klippa IP planen på båda hållen, det är klart att det blev en del kontors jobb också.

Janne han for iväg till Visby i morse för att uträtta lite ärenden och handla grejor till husbilen. Den måste ju var på topp om en månad ungefär.

När Janne och jag sen kom hem i em så var vi med hundarna till Oinare skogen så att det fick kuta lite, men det var inge större drag på gänget. De är nog ännu trötta efter helgen på Panget.

Nu väntar en kvällspromenad med gänget så att de får kolla vilka kompisar som varit ute på Fårösund under dagen.

Ta vara på varandra där ute i verkligheten och tänk på att leva livet för det ibland kortare än man kan ana.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0