Ensamstående mamma

Då har jag blivit ensamstående mamma i 4 dagar för Janne han drog iväg tidigt i morse på hemvärns övning. Det är tydligen en stor sån här på Gotland just nu och jag är inte det minsta inblandad i det.

Vad hände under gårdagen då:
Jag jobbade som vanligt och det blev en hel del tvättat och att tillvara på tvätt från i måndags, IP planen blev klippt åt båda hållen och även nya fina vita linjer och så klart kontors jobb för under den här veckan så skall det samlas in statestik över hur många timmar alla som är verksamma i föreningen har gjort.

När jag sen kom hem mitt på dagen blev det en tur till Bungenäs och hundarna fick springa i backen i brottet ett antal gånger. De var rejält trötta efter den turen.

                                

På kvällen var vi till Pangen och tränade utställning med Tanten, Linus och Stig-Helmer för nu är det inte så lång tid kvar innan Sundsvall. Tobbe och Quintus tränade jag lite allt möjligt med och Qintus börjar bli riktigt duktig på att jobba och följa, han har bara lite för brottom.


Ungarna de var i skolan som vanligt men C han har börjat speeda av något. Kan vara så att han allt börjar oroa sig för att Janne och jag skall resa bort om en vecka och han skall bo vid moffa, men det kan också vara något i skolan som gör det. Den som väntar får se. J han funkar som vanligt.

Idag väntar mer kontorsjobb, att ta hand om den tvätten som blev tvättad igår och så skall IP olanen luftas (verikalskäras) och så resten hemma förstås, för det är ju ett antal år sen man var ensammstående morsa även om det bara är några dagar.

Ta nu vara på hösten och varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa
                                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0