Fredag.

Då har veckan kommit till fredag kväll och för att börja från förra bloggen så blir det ondsdag som kommer efter fredag. hm. konstigt det blev men här kommer i alla fall onsdagens händelser.

I onsdags så tog jag mig en ledig  dag, kan ni alla läsare tänka er att jag verkligen var ledig.
Började morgonen med en promenad med hundarna och sen väcka resten av familjen. Startade med att städa lite inför att Emil (Byggpoteten) min son och hans familj skulle komma hit för att umgås, äta mat och bara snacka strunt. Super kul i alla fall. Men vi fick lite panik där under städningen Janne och jag för då gick strömmen över hela gotland och inte så kul när man skall dammsuga. Innan de kom han jag också med att cykla med alla grabbar, den enda som inte ville som jag ville med cyklingen var Quintus.

Torsdag det blev jobb hela dagen med gräsklippning, målning av linjer och uppmärkning av en 7 manna plan till helgen.
Janne han fick reda på varför bromslampan i husbilen har lyst, berode antagligen på att det var dåligt med bromsvätska. Han fyllde på så vi får hoppas att det var det felet.

Idag fredag så jbbade jag bara en stund med att städa och tvätta lite. Hemma blev det en del dator jobb, cykling med hundarna igne och nu så gick det bättre med Quintus, Janne och jag hundarna med oss ut till Bungenäs, kan man tänka sig inte en enda människa där ute, har inte hänt sen tidigt i våras och vad skönt det var att bara kunna gå där medan hundarna sprang runt i kring oss utan att förvänta sig att det skulle dyka uppe någon eller några runt nästa krök.

                                   

En del av Bungnäs som man kan kalla Bungenäs gubben, vi passerade inte honom idag men så en massa annat kul på vägen.

Ungarna de har varit i skolan under alla de här dagarna och nu börjar man märka på C att det inte är någon dans på rosor som han trott. Han är svårare att då upp än tidigare så vi får se hur länge det här håller.

Resten av kvällen kommer att bestå av en ny promenad med hundarna och att förberda mig inför morgondagens start av alla träningsgrupper.

Ta vara på varandra där ute i verkligheten för det måste man.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0