sch, sch säg inget.

Då är nästan den här veckan tillända den också och idag så var jag på jobbet rätt tidigt eller för att vara mig sent. Började med att kolla av alla omklädningsrum och lite annat pyssel innan jag skulle få min dom.

Det är så att Henke från Jordelit, företaget som vi köper gödning av och som har varit ett stort stöd under mitt första år (han är det ännu) som vaktmästare och grässkötare var på besök och skulle kolla in planen. Vi började med fika och lite allmänt prat om gödning, skötsel mm och hur jag gjort annorlunda i år mot i fjol samt lite diskusion kring jordprover och så där.

Sen bar det av ut på planen. Jag klippte den igår som om det skulle vara match idag, för att få en riktig annalys och kan ni tänka er att vår plan är bäst på gotland enligt Henke men säg inget till de andra bara, för de har jobbat med gräs betydligt längre än vad jag har gjort, kanske bara har tur att den är så fin, men jag är sååååååååå glad för berömmet.

                                    

En näst intill perfekt plan, lite för mjuk, för att den har för fet jord, men gräset satt bra fast och gott om mask var det också.

C han har idag blivit intervjuad av skolinspektionen som var i Fårösundskolan på besök och uppföljning sen 2007. Men de skapade honom en viss frustration då jag ringde rektorn igår för att få reda på vilken tid det skulle vara och hon sa då att det blev mellan idrotten och lunch på fm. Men idag visade det sig att de hade det på em, snacka om att inte visa hans funtionshinder någon respekt, att han behöver ha tid på sig och har svårt med att kastas från det ena till det andra. Skolan i ett nötskal.

J han har också varit i skolan och där verkar det som det rullar på som det skall.

Janne han här ägnat dagen åt att tvätta och slutpacka husbilen för när ungarna är i Tingstäde i helgen drar vi till Norra Gattet. Men hudnträningarna är ju ändå, så det blir till att åka emmelan.

                                    


Under em så for Janne och jag ut till Norra Gattet med hundarna så att de skulle få kuta lite. Jag gillar att gå där ute för det är ingen trafik, inga människor (inte för att jag är folkskygg) men det är så lugnt och skönt.

Resten av kvällen blir en kort promenad med gänget och sen bara slappa mesta tiden. Ta nu vara på livet och varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: Wilda

Vilken fin bild (den undre) ja gräsklipparen var också fin men inte på samma sätt.

2010-09-11 @ 13:02:46
URL: http://pargas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0