Tratt och fjärill.

Då har jag haft en ledig tisdag eller kanske inte, för idag så har det varit en tur till Visby under nästan hela dagen. Janne han skulle på lassaretet på koll och C han skulle till habiliteringen Birka för att träffa en specialpedagog som kommer att vara ledare på den ungdomsgrupp som jag vill att han går på.
Vi är inte riktigt överens där men han har lovat att testa en gång i alla fall. Eller som han säger för att jag skall sluta tjata.
Det var lite lika dant med J när han skulle gå på de här ungdomsgrupperna i början, för allting som är nytt skall man passa sig väldigt noga för, anser båda killarna. Men jag vet att när sen J väl började gå där så var det hur kul som helst. De träffar lite nya kompisar som har samma diagnoser inom autismspektrat.

C han fick även ett par nya gympaskor att ha inne på gympan och lite uppgradering på strumpsidan.

Igår måndag så jobbade jag som vanligt och det var mest kontorsjobb för jag hade ett prtokoll från söndagskvällens styrelsemöte att skriva ut och skicka till ordföranden samt städning av alla lokaler efter helgens matcher och mer räckte inte tiden till till.

På kvällen fick jag se att Tanten hade skurit sig på magen, antagligen redan på södagskvällen när Janne och C var ute med dem. För då fick hon upp en rabbis som hon satte av efter.
Så hon är nu trattad eller vad man skall säga. Under natten till idag så kunde hon låta bli det men jag trodde ju då att hon inte skulle slicka på det under dagen idag, men det hade hon då gjort så det så inte allt för vackert ut när vi kom hem i em.

Både igår och idag fick hundgänget sig ena riktiga promenader. Igår var vi till Bungenäs och gick i blåsten och i kväll var vi till Oinareskogen. I kväll i skogen hittade då Stig-Hlemer något smaskigt att rulla sig i, vet inte vad det var för det luktade inte bajs av något slag men brunt var det. Han gillar verkligen att gegga ner sig.

En annan kul grej som hände i går var att min äldsta son Robert ringde och sa att jag skulle få en förtidig present av honom, Tessan, T och Janne och det är en tatuering som jag tänkt gjort i flera år men inte kommit till. Motivet sitter på en tallrik som Jannes farmor gjorde 1976 och den är bara så fin, titta själva.

                                      

Sen är då frågan om borden skall vara med eller inte, skall den det så måste den närmare själva fjärillen, men det kanske blir för plottrigt. Skall den inte vara med så kommer den vid ett senare tillfälle att hamna på ena överarmen eller runt ena fotleden. Få se hur det blir. Själva tatueringen kommer att bli av när vi är i Sundsvall och hälsar på.

Tack för en förttidig present.


Ta nu vara på varandra där ute i verkligehetn och njut av tillvaron.

Kram Åsa


Kommentarer
Postat av: Wilda

Väldigt fin fjäril

2010-09-29 @ 08:31:04
URL: http://pargas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0