Vardag eller??

Det är frågan det, för idag har jag bara jobbat en liten stund med att köra allt skräp till återvinningen och det skedde tidigt i morse.

Det beror på att J och jag skulle till Visby först på ett möte med en LLS handläggare om hans ledsagare och det avlöpte utan bekymmer för den handläggaren var väldigt trevlig och sympatisk. Hon intevjuade J och beviljade honom ytterligare ett år med sin ledsagare, vilket han behöver. Efter det mötet var det en tid på HAB och täffa läkaren, för att få lite mera medicin till J.

Väl hemma i kväll så blev det en tur i regnet i Oinare skogen med gänget. Inte klokt vad de kan fara runt och jaga varandra på ett eller anant sätt.

De andra dagarna som förflutit sen i lördags har innehållit hundträning i söndags med Rallylydnad och valpar. Inte klokt vilka framsteg de gör från vecka till vecka. Jag blir verkligen imponerad.

Med valparna gjorde vi inkallning över en burk full med frolic och katt mat, det var bara en som försökte bromsa lite men den han inte äta för matte var jätte duktig att bryta tanken hunden hade att stanna och äta. Alla de andra bara ignorerade burken, kul efter så kort tid.

Så klart var det även röstning i söndags, men vad det blev tänker jag inte tala om, men en sak är säker att M blev det inte.

I går måndag var det ju för en gång skull fint väder utan skurar så då blev det två maskiner tvätt som var torra innan jag gick hem och så blev IP planen klippt men inte linjerad så undrar hur många linjer jag kan se i morgon när de skall målas igen,  fast det är morgon dagens bekymmer.

När jag sen kom hem blev det en lång tur med gänget och Janne på Bungenäs, där var det inte en enda människa, trotts att det var på em. Väl hemma igen blev alla hundar borstade, fick klorna klippta, öronen  och tänderna fixade = storstädning av hundar. Klart att alla inte gillar det, men en som har fattat galoppen är Linus. Han ligger numera helt stilla på trimbordet och bara njuter, det gör Tobbe och Tanten med.

I skolan så har ungarna börjat måla om inne i skolbygnaden under halva dagen och har lektoner den andra eller teori som de säger. Får väll se hur det slutar.

Nu vänta snart lopplådan för nattsömnen har varit lite dålig under en tid. Ta nu vara på livet och varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0