YPPI..årets första svampar.

Så var jag tillbaka här igen efter 2 dagar, igår blev det inget bloggande för jag vaknade natten till i går med värdens huvudvärk som höll i sig under hela dagen. Därför blev det ett tidigt besök i lopplådan i går kväll.

Men trotts huvudvärken så jobbade jag på med gräsklippning, tvätt och lite kontorsjobb under dagen. Vi var på kvällen en tur till Bungenäs med hundarna och på em så cyklade jag med grabbarna grus. Det är fortfarande så att Quintus inte gillar det så där väldigt mycket.

Kurres el var änligen och satt dit relät så att vi kunde få på värmen, men det var så klart fel relä, allt blev bara provisoriskt, få se om det skall ta 3 veckor igen, innan det kommer dit ett rätt. Men jag har ett tankesätt om de flesta hantverkare och det är att "De pissar in reviret och skiter i resten". (stämmer inte på alla hanverkare, men på många). Det innebär att de kan påbörja ett jobb och att det kan sen ta hur lång tid som helst att få det slutfört.

Idag så hade jag tänkt vara ledig men solen sken så jag beslutade mig för att jobba en stund med att klippa mera gräs och framför allt IP planen då jag få besök i morgon av en gräsexpert, mer om det i kommande blogg.

Sotaren var här idag och skulle sota pannan men det gick inte heller för vi har ännu inte fått någon olja till den, kommer om ca 2 veckor. Så de får komma tillbaka igen och göra om det.

Alla hundar fick sig en genomborstning under em. Inget de gillar för de springer och gömmer sig mest hela tiden.

Och så till rubriken: Vi var i kväll till Oinare skogen med hundarna och det har inte synts till en enda svamp på hela tiden men idag hittade jag 2 stoooooora fjälskivlingar som blir goda till mat i morgon kväll. Alla utom C blir glada över det, för han hatar svamp som han säger.


                            
                                                                        © foto/bild: Michael Krikorev

J han har fått en nygammal säng på 120 cm så han kommer numera att sova som en kung. Det är en säng vi haft på vinden och då Jannes bror ev kommer och skall sova över nästa helg så beslutade vi att skifta runt på sängarna lite (botten till 120 har varit som gästsäng), nu får J:s gamla bli det i stället.

Det var det hela för dagen nu skall jag umgås lite med Janne, sen väntar duchen och lopplådan. Ta nu vara på varandra där ute i livet för det kan ändra sig väldigt fort.

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0