Ödesdag/kvällscuba diving in menorca

Då han det gå ytterligare ett antal dagar innan jag hamnade bakom de här tangenterna igen  och det är klart att den del har ju hunnit hända trotts att jag har semester nu.

Vi började ju förra helgen med att vara i Stockholm på Hundmässan och ställa ut Tanten och Stig-Helmer. Stig-Helmer han fick bara ett Good men med väldigt bra kritik så ingen begrep egentligen varför han bara fick ett Good. Det enda negativa på kritik lappen var att domaren tyckte att han var lite hög bak  när han rörde sig och det var bara päls. Men det var ju den domarens åsikt den här dagen.

Bättre gick det för min Tant hon fick ett Excellent och blev placerad som 4 bland veteran tanterna och till saken hör att de andra är något yngre och de är även champion flera gånger om så vi är super nöjda. Det som vi sen är mest nöjda med är att Tanten slutade som delad 9:a bland alla utställda veteraner som är med i shetalnd Sheepdog klubben, inte dåligt av en drygt 12 år gammal tant. footballer picturesEn annan lite rolig sak som hände på mässan var att när vi sprang i ringen så satt det några åskådare som vi känner och ropade Heja Tanten, Heja Tanten, kan ju fundera  över vad de andra i publiken trodde, var det till mig eller hunden det är frågan.

Resten av veckan har gått i sin gilla lunk med möte i Visby ang J:s boende nästa höst och lite fler timmar till han och ledsagaren. Rastning av hundarna i skogen, på Bungenäs och ute i Norra Gattet. 10 minuters jobb varje dag har det också blivit, för att uppdatera föreningens  adventskalendern på hemsidorna.

I går så var det sheltiträff vid VOK stugan med promenad, glögg, korvgrillning och prat under några timmar och vi var en hel del som kom och trotsade regnet.

Så till rubriken för idag eller rättare sagt i kväll så kommer styrelsen på jobbet att besluta om min arbetstid, om den skall vara 100% som den har varit under senaste året och som den behöver vara eller 75% som den var till att börja med och då med nästan 200 timmar övertid. Jag får dock inte vara med på mötet för det finns tydligen de i styrelsen som känner sig obekväma i stationen att diskutera min arbetstid med mig närvarande trotts att det är mig det berör i allra högsta grad.
free smileysKänns ju inte så värst kul och det är super stressande att inte veta hur min ekonomi kommer att se ut inför nästa år för hur det än är så gör det ett antal 1 000 lappar per månad med minskad arbetstid. För det kan ju inte bara för mig som lön och arbetstid hör ihop, jag inbillar mig i alla fall att det är så för alla andra också.

Måste kanske börja se mig om efter något annat som man i så fall kan överleva på, fast det är ännu lite för tidigt att fatta såna beslut, först så får styrelsen presentera sitt förslag och sen får jag se vad jag bestämmer i och med det.

I em så skall vi hämta J som har varit under helgen hos kontaktfamiljen och även elda åt min pappa som kommer hem sent i kväll med flyget.

Må gott där ute och stressa inte för mycket innan jul för det blir jul ändå.

Kram Åsa scuba diving in menorca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0