Sista free smileys

Nu har jag passerat sista arbetsdagen för i år, nästan i alla fall, för jag skall uppdatera jobbets adventskalender med ca 10 minuter om dagen fram till och med julafton. Men det är så att jag inte vill ha in någon där på hemsidan för man vet inte riktigt vad som händer då,men de dagarnas minuter/timmar får jag plocka när jag börjar i januari igen för nu skall det bli 5 veckors välbehövlig semester.

Kom igår kväll på mig med att känna av stressen igen och vet nu när/var den kommer och det är när jag inte tänker mig för utan kör på från tidiga morgon till sena kväll utan att ens försöka att sätta mig ner och reflektera över vad som händer utan bara i stort sett kör på i 180. Det var en väldigt bra insikt för då kan jag ju i alla fall känna när den börjar och vad det beror på.

Semestern börjar med en resa till Norrtälje och sen hundutställning Smileypå Älvsjö mässan på lördag. Där skall Tanten och Stig-Helmer visas och jag skall även visa en tik för uppfödaren då hon har 2 stycken i öppen klass. Det skall bli så kul att träffa "syrran" igen, för det är så Piia är mer som en syster för mig, än min egen syster är min syster,låter lite knäppt men så känn det i alla fall.

En annan :( jätte tråkig sak som hänt är att min extra mamma Gulli Thomsson har avlidit (är uppväxt där under några år) . Hon fyllde 90 år i somras och jag fick lite förhands information i söndags av kontaktfamiljen men annonsen stod i tidningen igår.


Inte speciellt kul men vi har inte haft så jätte mycket kontakt under de senaste åren, inte mer än någon gång per år med besök och telefon. Men det har också varit lite av mitt dåliga samvete under många år då jag skulle velat ha mer kontakt men inte fått till det riktigt. Det gör ju att jag också funderar över att vara mer i nuet och att känna efter när det börjar bli för mycket av allting.

Under em så fick gänget en välbehövlig promenad, för under helgen blir det bara korta svängar när vi är iväg.

Ungarna de skall i kväll gå i skolan ändå till klockan 20, för det var någon teater som de skulle se på och efter det skall C till kontaktfamiljen och J han skall vara hemma och vakta våra katter och moffas Helge, när vi åker med båten i morgon bitti.

Hörs

Kram Åsa 
Smiley

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0