free smileysUnderbar

Det är precis så helgen har varit sen i fredags och fram till att jag skriver igen.
Började ju fredagskvällen med julbord och det var som vanligt jätte gott och man äter alldeles för mycket och det var super super trevligt. Vi var inte hemma förrän mitt i natten och jag tog mig en rejäl sovmorgon i går morse. Och kan ni tänka er att jag kände mig inte ett dugg stressad av att hundar skulle ut och så vidare. Toppen toppen toppen med andra ord.

Det enda som jag kom på i samband med julbordet var att jag antagligen är allergisk mot kolhydrater, för efter drygt ett år med LCHF kost så har jag nu fuskat ordentligt under 1,5 vecka, det visade sig när vi kom hem och även i går morse. För innan jag började med den kosten så hade jag jätteproblem med att ben och fötter svullnade upp på kvällen och även under dagarna, tårna blev som små prinskorvar. Men efter LCHF har jag inte haft det problemet alls utom att det dök upp nu efter 1,5 veckas fuskande. Inte kul alls men då har jag verkligen ringar in det problemet också.

Efter frukost igår så blev det en tur ut till Norra Gattet i 1,5 timma promenerade vi längs stranden och tillbaka till bilen igen helt underbart skönt. Hemma igen så blev det lite städning för dammet hade börja lägga sig som en grå filt över det mesta, därefter fick alla hundar sig en genom gång med borsten och klotången, inget de gillar men nödvändigt ont.
Alltså en väldigt lugn lördag, trotts att jag jobbade i tio minuter med att uppdatera jobbets adventskalendrar på hemsidorna.

Blev en lika lugn morgon idag, men idag begav vi oss ut till Bungenäs


på en lika lång promenad och hundarna bara gillar det att få kuta, lukta och busa runt. När vi sen kom hem så fick vår hemsida en nu sida med författare John Stövring-Nielsen som är lärare för J och C. Han bor här i Fårösund och skriver om historiska händelser  så kika gärna på det. Även idag har jobbets kalender blivit uppdaterad men från min dator hemma så går det fort och bra.

Jag vill än en gång tacka för alla kommentarer på mina inlägg en del publicerar jag här men andra känns som om jag vill behålla för mig själv av en eller annan anledning. Men det är jätte bra att få ta del av era tankar och funderingar på det jag skriver och även era egna erfarenheter, för det är ju av varandra som vi lär oss en massa saker.

Nu skall jag börja fixa med lite mat till oss så att den är klar när J kommer från badhuset. och sen så skall C hämtas från Gerd.

Må gott där ute


Kram Åsa

rolleye smileys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0