YES!!!!!!!!!!!!winking smileys

Kan ni tänka er att helt plötsligt har jag kommit på var problemet ligger, och bara så där kom jag på det. Kanske beror det på att jag kollat runt lite på nätet. Jag skrev ju igår om en hel del stress och funderade vidare över det och sim salabim där var det.

Backade bandet ett antal år bakåt och kom på att antalet engagemang på olika sätt har ökat, ökat och ökat, även på jobbet har stressnivån  ökat katasrofalt under åren. Jag har nog kommit till en punkt där det är för mycket stress över huvudtaget, så nu så skall jag sätta mig bena upp alla olika engagemang och se vad som går att ta bort eller göra om på något vis.

Det är klart att jag allt har gjort en del förändringar med hundträningar som numera ligger på 1 dag i stället för över en hel helg. Men mer måste göras så nu skall jag göra mina berömda listor, som jag proppagerar för bland mina vuxna barn. Det hela går ut på att göra fördelar och nackdelar, men här blir det att ta det som tillför något och det som bara skapar stress. Tänk om det är så enkelt som att ta bort en del och lägga till mer egen tid med Janne och ungarna. Det återstår att se när jag har börjat sålla.

I em så skall C till Gerd och J han skall till sin moffa för att få reda på var och hur han skall gräva under helgen, sen är han hemma och rastar hundarna åt oss för vi skall på julbord med bästa Ingela och Thomas med flera. Ser verkligen fram emot det, skall bli så trevligt så  och i morgon bitti är det  SOV MORGON.

Kram på er 

Åsa
smiley icons

Kommentarer
Postat av: Mita

Inte tusan kan jag få dit en gubbe i överskriften på min sida :((

Härligt att du har hittat knappen till den onda Åsa.

/Kramiz Mita

2011-12-02 @ 18:44:55
URL: http://www.byssegardas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0