Exelent Tant!

Åter i bloggen efter en händelserik helg, men som vanligt så får jag backa bandet en del.

I fredags morse så åkte Janne, jag och gänget med båten, efter en natt på en parkering på P18 i Visby. Den var bara ca 10 minuter försenad till Nynäs på grund av isläget men det kunde ha varit mycket värre. PÅ vägen mot Eskilstuna så passerade vi Caravan Hallen i Södertälje där Janne skulle köpa en ny kran till husbilen. Och jag skulle komplettera med lite röda tältpinnar till jobbet (har de för att markera upp alla fotbollsplaner  och det skiljer 15 kronor på en 10 pack mot Bilcompaniet i Visby).

Framme i Eskilstuna blev det hundpromenad, hundvård inför lördagen, årsmöte på kvällen med Sheltie klubben. Efter årsmötet gick Janne och jag till Pelle och Susanne som bor  på campingen permanent och vi träffar dem varje gång vi är där. Lika kul varje gång och det är som vi alltid umgås när vi ses, hakar liksom på där vi slutade sist.

På lördagen var det tidig start för då var det sheltie utställning i sporthallen på Vilsta. Det var 151 sheltisar anmälda och jag har då aldrig varit med om att det gått så fort på en utställning och då var det ändå  3 domaraspiraner med, fördelade på 2 ringar. Själva utställningen var slut allt vid ca 14.15 inte klokt vi som är vana att det tar hela dagen.

Hur gick det då: Väldigt bra kan jag tycka, Linus han fick Verry Good med en fin fin kritik och han visade sig riktigt bra om man jämför med hur han gjort tidigare.

                                        
 

och min Tant hon blev placerad 4 bland tanterna med Exelent och även hon med bra kritik och hon är ju som hon är, det är svårt att lura gamla tanter.

                                           

Det här gör att hon nu har 4 poäng och ligger 8:a på sheltie klubbens veteran lista (2010 slutade hon som nr 10 av alla sheltie veteraner som är med i klubben).
Vår uppfödare Piia hade 4 stycken med sig och där blev det 3 exelent varav 2 med CK och en Verry Good. Hon fick även HP på sin uppfödargrupp där tanten också var med.

Efter utställningen tog vi oss en middag i restaurangen som ligger i anslutning till sporthallen. Därefter beslutade vi oss för att ta oss till Nynäs och försöka komma med en tidigare båt hem och det gjorde vi också. Vi var hemma vid halv 2 på natten.

I går söndag hände det inte så mycket av förklarliga skäl. Det som vi gjorde var att tömma husbilen, rasta hundar så klart och hämta hem barnen från Tingstäde där de varit under helgen. Och för er som undrar hur det gick med pann skrället då vi var borta, DEN FUNKADE SOM DEN SKULLE , Yiipiii.

Idag blev det en tidig start för jag fick gå till jobbet. Där var vattnet ännu fruset och det jobb som väntade var en massa kontors jobb av olika slag. På hemvägen gick jag förbi verkstan för att  hämtade bilen som varit på service och fått en ny fläkt med mera, så nu har vi värme i  bilen igen, skönt.

När jag sen kom hem tog Janne och jag med oss gänget ut till Bungenäs för dehade ett jätte sopring behov. Har ju inte blivit så mycket av denvaran när vii varit iväg.

J han har varit i stan idag och handlat sig ett par schorts till torsdagens krulls spelande och C han har inte gjort något alls under dagen.


Nu så väntar resten av kvällens syslor så ta nuvara på varandra och livet för  dagen i dag eller i mogon kommer inte tillbaka.

Kram Åsa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0