Fel i logistiken.

Det är nog vad det är då jag inte hunnit hit på snart en vecka. Eller rättare sagt jag försökte igår kväll men då kopplades hela vårt internet ner och mitt lååååååååånga inlägg bara var borta, orkade inte börja om just då i alla fall, tyckte det var viktigare att prata med en av sönerna (Byggpoeten) och sen kissa hundar i kylan.

Ett svar på kommentaren på föregående inlägg är att jag frågade C om det där med vad soya kunde vara bra till. Men han hade inget svar för han gillar inte soya. Mitt tips är fråga S, för det kunde vara roligt att få reda på om det kanske sammverkar med ketchup om man har "rost i magen".

Men som vanligt får jag väll börja från början med lördagen: Janne och jag startade morgonen med en kylig promenad på Bungenäs med hundarna redan klockan 7 på morgen.
För det var så att jag skulle jobba på årsmötet under fm. Under tiden jag jobbade så passade Janne och J på att ta ut husbilen inför den kommande helgens bravader.
Efter att husbilen var ute började J med att göra sin berömda potatisgratäng för moffa och Ulla kom på en liten för tidig födelsedagsmiddag på kvällen.

I söndags så var det samma tidiga promenad med gänget på Bungenäs för på fm skulle vi städa (försöker att ha en städdag/vecka) för att sen åka till Tingstäde och fira Ella som hade fyllt 25 åri veckan innan och vi hade ingen möjlighet att åka då, trevligt som vanligt.

På måndagen på jobbet så var det att städa lite sen lördagens möte, uppdatera hemsidan
http://www5.idrottonline.se/FarosundsGOIK/, börja skirva på protokollet med mera.

På kvällen hade jag uppfödarutbildnings gruppen hemma hos oss och J han hade beslutat att vi skulle bjuda på smörgåstårta eftersom han fyllde 16 år. Börjar bli stora killen, nästan vuxen, fattar inte riktigt det. Smörgåstårtan var bara så god och den hade jag beställt på vår lokala Pizzeria Kvännis. Det blev till och med över så att J kunde få till frukost i går.

Igår tisdag så var det nästan samma arbetsuppgifter som i måndags, inte mycket att orda om.
Men sen när jag kom hem efter det att Janne, jag och gänget varit en sväng i Oinareskogen, väntade bad av 2 stycken hundar trotts att det var 10 grader kallt ute. Hund nr 1 gick hur bra som helst att både bada och föna torr, hund nr 2 så blev badet helt ok men när jag kom till fönandet så blev det något fel på fönen så att propparna gick hela tiden, så den hunden blev bara halva hunden förnad, såg lite kul ut och tur att vi eldade ordentligt inne så att det var varmt och skönt.

Ungarna de hade arbetsdag sk operation dagsvärke som innebar att de skulle jobba hemma och få 100 kroner med sig till skolan för det. C han var vid moffa och jobbade med att bära sten, flytta skåp, riva avlopp mm. J han var hemma och hjälpade till att städa och rasta hundar då Janne åkte till Visby.

Vad händer då idag. På jobbet har det varit ungefär som de andra dagarna den här veckan inget att orda mer om, och i em så kommer J att träffa sin ledsagare David för att fortsätta plugga teori och fika efter det.
C han kommer att få gå med och rasta hundarna i kväll då jag skall på jägarkursen och Janne han har fortsatt att packa in i husbilen under dagen.

Det här blev en väldigt massa men så är det när logistiken inte går ihop. Ta nu vara på varandra där ute i kylan och om vi alla hjälps åt att ropa "Gumman tö var är du nu, kom och sopa bort herr vinter, nu." så kanske våren snart är här.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0