Min tant och jag!

Tänka sig att jag allt är här igen, inte dåligt om jag får säga det själv, då kanske det inte behöver bli en hel roman. Var igår kväll på jägarkursen och det är alltid jätte intressant att diskutera djurarter och lära sig om olika vapen som används vid jakt idag.

Idag är det 4 år sen jag blev med min Tant hon var då 7,5 år. Fattar inte var de 4 åren tagit vägen och det är ännu hon och jag. Hon får till och från ett stort matte behov,fast om jag skall vara ärlig så är det mest till, då skall det gullas och försök inte göra något annat eller så skall hon bäras runt på. Men man får vara lite odräglig när man är 11,5 år tycker jag. Jag hoppas att vi får många år till hon och jag, men det vet man ju aldrig när de kommer upp till den här åldern. Men hon är i alla fall fortfarande pigg som tusan.  

                                             



På jobbet har det varit som resten av veckan, så inte mycket att orda om.

När jag kom hem så fick J sjuts bort till Kustparkshallen för att träna fotboll till Krullis Cup som är en inomhusfotbollsturnering som går på Gotland varje sportlov. Efter det att jag släppt av honom och en kompis bar det av till Fårösunds Bilservice för att lämna in bilen på service. Passar bra då vi skall till fastlandet i morgon bitti.

C han har träffat sin ledsagare Nisse idag och de har varit och badat i badhuset här ute i Fårösund.

Janne han har fortsatt att förbereda husbilen under dagen och fixa med mat till helgen då vi är iväg. Tur jag har honom som har koll på vad som blir packat och inte.

Senare i kväll skall vi köra C till Tingstäde och vi vidare till Visby för att sova där tills båten går i mogon bitti.
C han skall i morgon bitti åka bussen därifrån och till skolan, undrar hur det skall gå. Men han måste ju försöka.

Hoppas bara nu att pannskrället håller sig när vi nu inte är hemma och kan kolla den var och varannan minut.

Ta nu vara på livet och varandra där ute i livet och så gör vi alla ett nytt försök att topa på gumman Tö.

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: Mita

Njut av varje minut, varje timme, varje dag, när man minst anar det så är det slut, så slut som det någonsin kan bli i ett liv och saknaden är fruktansvärd efter en liten gul, svart eller vad den nu har för färg.

Så passa på att njut Åsa, idag kommer aldrig igen.

Lycka till i morgon.

/Mita

2011-02-25 @ 17:40:17
URL: http://www.byssegardas.se
Postat av: Wilda

Vad söt hon är

2011-02-27 @ 09:05:28
URL: http://pargas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0