Så börjar vi om igen med......

Nu har det gått en väldigt massa dagar igen sen jag var här inne och skrev, men jag fattar inte var dagarna tar vägen, någon som sett till dem och kan fånga in dem så att de kan slo down lite. Men jag tror inte det går, så det är bara att håll i sig och följa med.

Vad kan då ha hänt sen sist, inte är det mycket men lite i alla fall, för i söndags så började Janne och jag dagen med en underbar promenad ute i Norra Gattet för att fota lite hundar och det blev rätt bra bilder.
Fördelen där ute är att det är folktomt så man kan gå där i sin egen värd utan att tänka på att man skall möta någon.
                                

Svårt att få alla 5 att titta åt samma håll precis samtidigt, men med lite övning och träning så skall vi nog få till det vad det lider.

Resten av dagen ägnades åt en bekant som kom och gjorde en risk analys på huset vi bor i, om det är värt att gå in och köpa i framtiden eller inte. Det är ju inte aktuellet förrän till nästa år men vi ville ha lite på fötterna innan att prat och diskutera runt.
När han sen åkt hämtade vi hem J från kontaktfamiljen i Tingstäde och där hade han haft kul som vanligt, medan C låg vid TV:n hela söndagen om man inte skall räkna en kvart på gångbandet så att han blev lite svettig.

I måndags så var det jobb som vanligt och jag fortsatte i arkivet att titta igenom en massa gamla kartonger och sen tog jag fel på måndag, för jag trodde att det var NPH nät men det är ju inte förrän nästa måndag (är ju alltid 2:a måndagen i månaden) och som tur var ringde en mamma och kollade, för hennes man sa att det var den dagen men hon hävdade motsatsen och hon hade så klart rätt. Så kvällen blev rätt lugn i stället blev det en promenad med hundarna.

I går när det var tisdag började dagen med att pannan började krångla igen. Den larmade och pantemepn var bara 28 grader, burr, och rörpularna säger att den inte kan tänka att den skall starta, inte vet jag hur en panna tänker men han är på gång inom de närmaste dagarna igen.
Men så hade vi också städdag här hemma. Janne och jag städade på fm. för jag började jobba mitt på dagen igår. 
Annethe Medbom, Britt Nordström och Marie Jansson skulle komma och vi skulle hålla på med jobbets hemsida så att den skulle bli lite mera atraktiv. Jag var inte hemma förrän sent på kvällen, därför fick C gå med Janne och hundarna ut i går kväll.

Började även dagens morgon med panneländet, verkade som den allt slagi ifrån i går kväll straxt efter vi gått och lagt oss, så det var inte särskilt varmt här i morse. Blev till att börja elda i braskaminen för att stötta upp lite.
Skulle även väcka en bekant klockan 6 men hon somnade vist om så nu väntar telefon terror de andra mornarna som är kvar.
På jobbbet så har jag idag fortsatt med hemsidan som vi hjälptes åt med i går. Tog en stund innan jag kom på hur det hela funkade för det är ju ens sak att sitta bredvid eller någon talar om för en vad man skall göra, än att göra helt själv.

I kväll väntar jägar kursen och J får gå med Janne ut med gänget på en tidningsläsar runda.

Ta nu vara på varandra där ute i verkligeheten och tänk på att ge av er själva utan att alltid få en massa tillbaka.

Kram Åsa


Kommentarer
Postat av: Mita

Härlligt gruppfoto, nej det är inte lätt att få alla att titta åt samma håll... SAMTIDIGT :D

Den där pannan verkar vara en måndagspanna, huga för att jämt ha så kallt när man vaknar.

Du får lägga ut länken sedan när hemsidan är klar så får man se vad ni pular med på jobbet.

/Mita

2011-02-09 @ 17:46:39
URL: http://www.byssegardas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0